Vruchtbaarheidstest voor vrouwen?

Ik vroeg me af, Er zijn via internet en bij de apotheek vruchtbaarheidstesten te koop voor mannen, Zodat ze eigenlijk zelf kunnen testen of ze wel of niet vruchtbaar zijn.
Nu vroeg ik me af is er ook zoiets voor vrouwen? Ik weet dat er clear blue is maar volgens mij is dat alleen maar om te bepalen wanneer je het meest vruchtbaar bent.
Zijn deze testen er of moet je echt naar de gynacoloog? Zo ja waar zijn ze te verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Ik ken er geen, wel de Persona die aangeeft wanneer je in je meest vruchtbare periode zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn geen betrouwbare vruchtbaarheidstesten voor vrouwen! Dat komt doordat er teveel factoren zijn die bepalen of je zwanger zult/kunt raken. Een bezoek aan een gyneacoloog kan een aantal factoren in kaart brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Priscilla,

Goeie vraag!

Ja er zijn testen (voor mannen of vrouwen) om te bepalen of ze vruchtbaar zijn.

Natuurlijk heb je voor vrouwen (zoals je zelf al aangeeft) de ovulatietest. Maar om te onderzoeken of jullie (de man of vrouw) echt vruchtbaar zijn kan dat met een specifieke vruchtbaarheidstest.

Ik durf geen cijfers te noemen over de resultaten van de test. Maar ze beweren zeer accuraat te zijn:

Mannen vruchtbaarheidsonderzoek:
http://www.easyhometest.eu/nl/vruchtbaarheid_mannen

Vrouwen vruchtbaarheidsonderzoek (is een combinatiepakket):
http://www.testjezelf.nu/online-bestellen/ovulatietesten/vruchtbaarheids-combinatiepakket.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vruchtbaarheid bij vrouwen zit veel gecompliceerder in elkaar dan die van mannen waardoor er geen simpele vruchtbaarheidstest bestaat.
Op de site van de patiëntenvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek Freya kan je hierover meer lezen.