Heb je nogsteeds libido als je geen penis hebt?

Hebben mensen die geen penis hebben nog steeds libido? En wat als ze ook nog eens geen ballen hebben? Zo ja; kunnen zij dit nog op een bepaalde manier uiten of zitten ze er mee opgesloten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Amadea
7 jaar geleden
Uhhhh, er bestaan ook vrouwen....!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
beetje onduidelijk van mij, ik bedoelde het in de categorie mannen ;)

Antwoorden (2)

Ik spreek gelukkig niet uit ervaring, maar de libido zelf zal nog steeds aanwezig wezen. De prostaat kan nog gestimuleerd worden, hier schijnt de man ook een orgasme van te kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leeftijd en hormonen zijn de grootste libido-makers.

Testosteron is zowel voor mannen als voor vrouwen belangrijk om het libido hoog te houden.
Verder zijn lichamelijke kenmerken ook van belang. vb Te dik is niet zo goed omdat de hormonen dan over 'meer' lichaam verdeeld moeten worden. Dus afvallen kan zorgen voor beter libido.
Maar ook psychisch kan er van alles invloed uitoefenen op je libido. Stress, depressie, faalangst, slecht zelfbeeld,... een lang rijtje.

Dus nu weten we zowel lichamelijke als psychische kanten een rol spelen in de aanmaak van het libido van iemand.
...
Hoe zit het dan met een penisloos iemand?
Testosteron kan aangemaakt worden door ons lichaam in de bijnieren en de teelballen/eistokken.
Dus vrouwen (altijd zonder penis) kunnen een libido hebben en geen last ondervinden van het gemis van die tien extra centimeter.
En mannen kunnen dus nog steeds hormonen aanmaken en dus zouden ze nog steeds hun libido kunnen voelen.
Hoe dat in zijn werk gaat ivm voorspel tot orgasme, daar kan ik weinig over zeggen. Maar de mensen vinden daar wel meestal iets op.

De tweede vraag over mannen zonder ballen... Die maken dus ook nog steeds testosteron aan in hun bijnieren, dus ze kunnen nog steeds wel iets voelen, maar dat zal volgens mij heel veel minder zijn dan normaal.
Plots moet ik denken aan honden die ze laten opereren omdat ze altijd tegen de baasjes aanrijden. Die ballen gaan er ook uit om de dieren kalmer te krijgen. Die hun verlangen om te rijden, houden de baasjes zo in de hand.