Wanneer spreekt men over aanranding?

Tijdens mijn werk ben ik onzedelijk benaderd door een klant. Het was niet gewelddadig maar ik voelde mij hierna iet wat in shock. Hij trok me naar hem toe aan mijn haarvlecht en probeerde mij te zoenen. Ik trok tegen maar hij liet niet los. Hij wreef daarbij ook over mijn kont. Ik heb het pas de dag erna gemeld op mijn werk maar weet niet of ik dat had moeten doen met die woorden. Ik hoop in ieder geval wel dat ze mij serieus nemen en niet meer naar die klant sturen.
Ik heb verteld dat ik was aangerand en uitgelegd zoals hier geschreven. Ik voel mij lullig omdat ik niet weet of aanranding hier een te sterk woord was.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik ben opgelucht dat ik deze vraag geplaatst heb, het rotgevoel is minder en geen slapeloze n8 van8! 1 ieder erg bedankt voor alle beste antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed dat je het gemeld hebt op je werk! Jammer dat je je daar lullig over voelt, want dat is echt niet nodig. Die klant zou zich rot moeten voelen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand in een rolstoel heeft echt niet meer rechten om jou onzedelijk te betasten dan iemand die niet in een rolstoel zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!!

Antwoorden (11)

Ja dat is zo, als ik je verhaal beluister dan is dat aanranding... Hij dwong je zaken te doen tegen je wil, seksuele zaken, dat is aanranding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is absoluut dikke vette aanranding.
sterkte, ik hoop dat ze goed reageren op je werk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg bedankt!!
Nee hoor, je bent gewoon onzedelijk betast, tegen je wil, en dus aangerand.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een goed antwoord!!
waarvoor die - is??
Dat was het juiste woord.

Goed dat je het gemeld hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand gaat dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang is aanranding, en tongzoenen onder dwang is zelfs verkrachting. De volledige wettelijke benaming is "aanranding van de eerbaarheid".
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als op een seksueel getinte manier iemands lichaam wordt aanraakt of betast terwijl de persoon daar absoluut niet van gediend is. Da's pure aanranding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij had gewoon met zijn handen van je af moeten blijven,voel je alstjeblieft niet onzeker hier door.
Dit is toch niet een normale benadering.
Ik hoop dat je dit met je leidinggevende kan bespreken .Wat je verder zou kunnen doen naar die klant. Het lijkt mij wel een aanranding. En zal je aangifte moeten doen. Lastig hoor. Kom voor jezelf op! Waren er ook getuigen bij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Aanranding is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling."

Dat komt neer op elke ongewenste of onzedelijke betasting.

Het is goed dat je er werk van hebt gemaakt... Ik zou je alleen adviseren om dit per direct te doen... geen enkel persoon heeft het recht om je op die wijze te benaderen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bovenstaande personen hebben het juiste antwoord gegeven.

Ik heb dit zelf helaas ook mee gemaakt en onze jurische afdeling gaf direct aan dat dit onder aanranding viel. Ik hoop dat jou werkgever het net zo serieus opneemt als dat ze bij mij hebben gedaan. Hoe je het went of keert het veilige gevoel wat je waarschijnlijk had op je werkplek is helaas beschadigd (door zo stomme.......)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een ontzettend vervelende situatie, waarin je inderdaad bepaalde 'angsten' zult houden.. :( Zoals 'overwerken', omgaan met mannelijke college (is moeilijker, omdat je het idee hebt dat je bij het minste geringste diegene een bepaald gevoel hebt gegeven, terwijl je er zelf niets aan kunt doen) Het is goed om te horen dat de gerechtigheid zege viert, maar het doet alleen niets af van het constante gevoel dat in mindere of meerdere mate op je af komt.. soms..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd ga ik nu anders denken over mijn werksituatie. Het zijn vaak ritten van een paar uur met erg zieke patiënten. Mensen nemen je snel in vertrouwen en vertellen hun hele hebben en houden. Ze gaan mij dan denk ik zien als meer dan een vriend??!. Ik weet niet wat ik anders zou kunnen doen zodat ik zakelijker overkom en niet altijd het luisterend oor ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon jezelf blijven hoor! JIJ hebt niks verkeerd gedaan, HIJ was verkeerd bezig, door over jou grens heen te gaan. Maar het is wel heel normaal dat andere cliënten aan jou houding merken dat er wat met je is. Je kan gerust tegen een cliënt zeggen (als hij/zij merkt dat je jezelf niet op je gemak voelt) dat je een vervelende ervaring met een cliënt gehad hebt. (Noem het grensoverschrijdend gedrag, dan hoef je geen details te noemen.) Ik weet niet precies wat jou doelgroep is, maar ouderen tonen dan al gauw begrip voor je situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gamier: hopelijk slijt je boosheid en kom je weer lekker in je vel op je werk, sterkte!
Bedankt!
Ja het is aanranding. Want het was tegen jou wil in. Je hebt jezelf verweerd, dus zou hij moeten weten dat je het niet wilde! Je zou zelfs kunnen overwegen om hiermee naar de politie te stappen. Maar dat moet je zelf bepalen, misschien brengt het je in een lastig parket. In ieder geval vind ik het goed van je dat je het bespreekbaar gemaakt hebt!! Sterkte verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil er geen werk van maken, heb daar geen goed gevoel bij, het zou mijn werk kunnen beinvloeden idd
Ik weiger gewoon in de toekomst naar die klant te gaan.
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij ook het beste
Nivo?
Je spreekt over aanranding als je jou stukje tekst leest...
Goed dat je het gemeld hebt,want wie weet wat hij bij de volgende doet...Ik zou nog een aanklacht tegen hem indienen ook...
beter voorkomen dan genezen...