Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gisterenmiddag heb ik de morning afterpil geslikt en zojuist heb ik last van diarree. Kan dit alsnog de werking beinvloeden van deze pil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat is dus meer dan 24 uur geleden, ik denk niet dat dat dan kwaad kan. Eventueel kun je het navragen bij je apotheker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Je moet contact opnemen als je binnen vier uur na het innemen van de morning-afterpil moet overgeven of waterdunne diarree hebt. De werking is dan niet betrouwbaar. Het is dan verstandig een extra morning-afterpil in te nemen.
Het is wel later dat je diarree kreeg, maar even informeren kan nooit kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İk heb het zelfde probleem ook gehad, de volgende dag na dat ik de morning after pil heb geslikt kreeg ik last van diarree en dit duurde ongeveer 2 a 3 dagen. Er is hier niks mis mee, ben nu ongesteld geworden en dus ook niet zwanger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, maak je niet ongerust. Voor volledige werking heeft de morning afterpil 24 uur nodig. Bij jou is er 24 uur overheen gegaan en dus loop je geen risico. Diarree kan zelfs een bijwerking zijn van de morning afterpil dus is eigenlijk helemaal niet zo vreemd.

Als je jezelf toch heel druk maat bel dan voor alle zekerheid even met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die pil is allang door je lichaam opgenomen, het zou anders zijn als je direct nadat je de pil hebt ingenomen diarree zou hebben gehad.
Ik weet niet of je de anticonceptiepil gebruikt, die is niet 100% veilig bij maag/darm klachten, dus is het verstandig aanvullende anticonceptie te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding