hoelang kunnen mannen van na de 45 jaar, volhouden zonder seks/masturbatie?

Toegevoegd na 1 uur:
Hoelang kunnen mannen na de 45 jaar gemiddeld volhouden zonder seks/masturbatie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Eeuwig, van kinds af aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is ~70 jaar. Dat is best een hoog gemiddelde voor mannen na de 45.
mentaal zou je eventueel de natuurlijke drang tegen kunnen houden, maar of dat lukt is maar de vraag. Dat is voor iedereen anders. Aangezien het een natuurlijke functie van het lichaam is, lijkt het mij niet gezond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Voor je gezondheid hoef je niet te vrezen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
geestelijke gezondheid uiteraard. Hoeveel bronnen met vermelding heb je nodig?
ronron1212
8 jaar geleden
Geef er eens een dan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ok.
http://www.human.nl/blog/daily-pam/15-oktober.html
ronron1212
8 jaar geleden
Deze link heeft hier niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het is een goed voorbeeld van de beoogde doelgroep met gedocumenteerde voorbeelden.
ronron1212
8 jaar geleden
@gast103382 dat is gelukkig een heel klein deel van de mannen en dat heet misbruik en dat is niet waar de vraag overgaat. We hebben het over normale mannen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja kijk als je mannen waarbij het misgaat niet mee wilt tellen in je beredenering wil je een antwoord dat past bij je eigen mening. Het punt is juist dát het vaak misgaat en dat geheelonthouding echt niet voor iedereen is weggelegd. Dat komt omdat voorplanting het voornaamste biologische gebod is en de eigen wil is blijkbaar toch niet altijd even sterk bij iedereen. Mijn voorbeeld is zelfs een extra duidelijk omdat ze naast een eigen keuze ook nog de verplichting hebben vanuit hun geloof. Je mag daarbij optellen dat het hier dan wel alleen over misbruik gaat, maar dan telt men "gewoon" seksueel contact dus nog niet eens mee. Blijft dus over dat iedereen hier een keuze in maakt maar dat tegen de natuur in gaan lastig is en soms mentaal zwaar omdat de verleiding overal is en het gevecht dus ook. Het is dus voor iedereen anders maar gezien de feiten niet wenselijk.
ronron1212
8 jaar geleden
@gast103382 die speciale groep van jouw is er groot en maar een zeer klein deel maakt zich maar schuldig hieraan net als in de echte wereld.