hoe kom ik erachter of ik (misschien) lesbisch ben?

Ik ben 15 en mijn mentor denkt dat ik op meisjes val. Daardoor ben ik erg gaan twijfelen over mijn geaardheid, hoewel ik nog nooit echt verliefd ben geweest. Ik betrap mezelf er wel op dat ik naar meisjes kijk. Wat moet ik nu doen, hoe kom ik erachter (en wat is een goede manier om aan mijn familie te vertellen dat ik toch lesbisch ben)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Wat je mentor - of wie dan ook - denk is eigenlijk volstrekt niet relevant. Je weet of je op mesjes valt op de dag dat je ineens verliefd wordt op een meisje. En dat is de enige graadmeter ; niet vanwege welke aanwijzing je mentor ook denkt te hebben dat voor jou te kunnen concluderen. Totaal geen reden om door in de war te raken. Feitelijk vind ik een dergelijke opmerking voor een leraar buitengewoon ongepast, maar we weten natuurlijk ook niet in welke context het gezegd is.

Ik zeg overigens niet dat het niet zo IS hoor. Er zijn inderdaad mensen m/v bij wie de eventuele homoseksualiteit er heel jong al zo bovenop ligt dat de omgeving het inderdaad soms eerder 'weet' - of althans sterk vermoed - dan de persoon in kwestie. Wellicht is er sprake van een dergelijk vermoeden bij je mentor. Maar zelfs dan is het afwachten tot er daadwerkelijk gevoelens de ene of de andere kant (of beiden) op tot uiting komen.

Je niet aan het twijfelen laten maken is makkelijk gezegd, maar het blijft natuurlijk wel in je achterhoofd spelen. Het enige waarvoor dat behulpzaam zou kunnen zijn is als je daadwerkelijk verliefd wordt op een meisje, je het gevoel wellicht wat makkelijker herkent. En hoe je dat vervolgens moet vertellen, dat zie je dan wel weer. Dit is gelukkig niet meer de jaren 50 en je woont niet in een land -en hopelijk ook niet in een bekrompen gemeenschap - waar je daar volstrekt niet voor uit kunt komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat je mentor hierover begint vond ik ten eerste ongepast. dat je wel eens naar andere meiden kijkt kan net zo goed onbewuste jaloezie zijn. af wat dan ook. dat je naar andere meiden kijkt hoeft natuurlijk niet iets met je geaardheid te maken hebben. je komt er vanzelf wel achter waar je op valt. iedereen word wel eens echt verliefd.

probeer je vooral niet te laten beïnvloeden door anderen. oftewel, laat de natuur zijn gang gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
probeer het een keer met een meisje verkering als het beter voelt als met een jongen weet je het het zeker misschien ben je wel op allentwee kan ook maar hier door ben ik er achter gekomen dat ik op meisjes val