Twijfel over geaardheid door omstandigheden

Een goede vriend van me en ik zien elkaar vaak om een beetje tv te kijken en te praten en te filosoferen.

Nu moet ik meteen zeggen dat ik geen enkele seksuele gevoelens heb voor hem heb maar ik zie hem wel als mijn beste maatje op het moment. Ik vind het leuk om af te spreken omdat we goede gesprekken kunnen hebben maar ik zie hem zeker niet als partner of zoiets.

Seks heb ik gehad met meerdere verschillende vrouwen en twee keer ben ik erg verliefd geweest op een vrouw alleen is dit altijd fout gelopen. Telkens ben ik bedonderd en bijna depressief hier uit gekomen. Seksuele fantasien heb ik over vrouwen, niet over mannen maar als ik met vrouwen praat wordt ik zenuwachtig en heb het gevoel dat ik niet leuk genoeg ben. Ben ik dan misschien niet voor een vrouw gemaakt?

Zou dat kunnen zijn omdat ik misschien toch niet hetero ben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

Natuurlijk praat je makkelijker met mannen. Vooral met een goede vriend. Hij en jij liggen op 1 lijn. Je zegt zelf dat je vaak heel erg gekwetst bent door vrouwen. Daar word je onzeker van. En daarom word het ook moeilijk om die zekerheid weer te vinden. Je moet gewoon op die momenten overtuigd worden dat je leuk genoeg bent, duidelijkheid krijgen. Geef de vrouwen die je gekwetst hebben een plekje en onthou dat zij jou gekwetst hebben en jij hun niet. Daarmee bedoel ik dat jij wel lief en leuk bent je je waarschijnlijk gewoon een paar keer de verkeerde tegen bent gekomen. Geduld. Ze komt echt wel langs. Maar als ik het zo lees geloof ik niet dat je op mannen valt. Je hebt haar gewoon nog niet ontmoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je valt niet op mannen als ik dit zo lees. Je moet de juiste vrouw nog tegen komen dat is alles.
Dat het zo goed klikt met je vriend is gewoon omdat je op dezelfde golflengte zit, je hoeft je ook niet te bewijzen of leuk voor te doen en dat heb je onbewust waarschijnlijk wel bij vrouwen, ook niks mis mee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bekende arts Wijnand Sengers heeft een makkelijke regel opgesteld voor dit probleem, maar… ik weet niet of hij nog helemaal in mijn geheugen zit.
De tria van Sengers,: je bent homoseksueel als je drie keer JA antwoord op de volgende vragen:
1. je denkt aan/ fantaseert over een man als je masturbeert,
2. je hebt dromen en inslaapdroompjes over mannen
3. ??? Ik dacht, maar weet het niet zeker, dat je aan mannen ‘denkt’ - als is het maar vluchtig, als je men een vrouw sex hebt

Ik weet de derde niet meer, maar jij zegt al NEE op minstens een van deze twee vragen, dus jij bent geen homo.
Maar jouw frustraties zijn misschien wel hinderlijker voor jou,. In andere culturen is het heel gebruikelijk, dat de mannen en vrouwen samen op trekken, omdat dat beter klikt. Ga maar eens naar en Hindoestaans feest in Suriname
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij hoef jij écht niet te twijfelen aan je geaardheid!

Je bent heel duidelijk in je verhaal/vraag!

Het is alleen maar erg goed dat je een betrouwbare vriend hebt waar je goed mee kunt praten, wees er vooral zuinig op want dit is heel waardevol!
En je mag gerust heel veel om een vriend geven, dat is juist heel mooi! Ik heb ook vriendinnen waar ik verschrikkelijk veel van hou, maar dat betekent niet dat ik 'iets' met ze zou willen.

Ik kan me voorstellen dat jij je teleurgesteld voelt in vrouwen nadat je twee keer bedonderd bent geweest, dat maakt veel kapot in je vertrouwen!
Heeft ook veel tijd nodig om te helen.

Je moet het vertrouwen terug vinden en weten dat wanneer een vrouw jou bedonderd, het een 'stukje' van hen is, respectloosheid!

Je valt ook duidelijk op vrouwen, je bent onzeker (geworden) op dit gebied en praat eens met je zelf;

Dat óók jij de moeite waard bent!
Vertrouw op je zélf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt voor mij hartstikke hetero als ik het zo lees.

Een goede vriend van hetzelfde geslacht met wie je geweldig goed kunt praten: heel normaal voor hetero's. Komt zeker bij hetero's zelfs substantieel vaker voor dan een best maatje van het andere geslacht.

Die goede vriend niet als partner zien: check.

Geen seksuele fantasieën over die vriend: check.

Verliefd worden op vrouwen: check.

Liefdesverdriet als het uitgaat met je vriendin ('er bijna depressief uitkomen'): check.

Seksuele fantasieën over vrouwen, en niet over mannen: check.

Zenuwen als je met vrouwen praat en je zorgen maken of ze je wel leuk genoeg vinden: driedubbele check met een grote blauwe heterovlag er bovenop.

Zoals je het in je vraag beschrijft, val je overduidelijk op vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het oude Griekenland voelden mannen zich ook geestelijk aangetrokken tot elkaar, zij hadden meer affiniteit in spel, sport en interesses. Dit geldt ook voor vrouwen. Er is niet voor niets een boek geschreven: 'Mannen komen van Mars en de vrouwen van Venus' door John Gray. In feite hebben mannen en vrouwen enkel gemeen dat zij zich lichamelijk tot elkaar aangetrokken voelen.