Heeft het hebben van seks invloed op je leervermogen (op welke manier dan ook)?

Als je gaat slapen na het leren gaan je hersenen door met het verwerken van de geleerde stof, kauwgom kauwen helpt bij het ontstaan van meerdere verbindingen in je hersenen tijdens etc. etc.

Heeft seks ook een dergelijk effect?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Ja, als je er steeds aan blijft denken en het niet uit je hoofd krijgt, gaat het leren slecht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks is genieten en vooral nagenieten door er veel aan te denken dus dat leidt wel af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij heeft het te maken met de manier waarop je sex beleeft, in positieve zin denk ik dat het geestveruimend werken, immers dan ben je zo ontspannen als je maar kunt zijn. En dan funktioneerd je lichaam en ook je geest op zijn best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sex worden een aantal delen in je hersenen geactiveerd waardoor je op dat moment geniet.. Een kleine drug eigenlijk. Daarnaast wordt een groot deel van de hersenen heel even (enkele secondes tijdens het hoogtepunt) stil gelegd, totale ontspanning. Elke vorm van ontspanning is goed na het leren! Zo kun je het even opzij zetten. Maar seks leidt NIET tot nieuwe verbindingen in je hoofd, zoals bij kauwgom kauwen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Daar moet ik even een wijziging in aanbrengen.
Nieuwe verbindingen worden al gelegd bij veranderingen ten opzichte van normaal. Als je op vakantie bent bijvoorbeeld maar ook als je dus met een totaal vreemd iemand op een tien nieuwe manieren seks bedrijft. Maar dan hebben we het niet over de daad zelf.