Na hoe lang ben ik beschermd met de prikpil?

Ik werd op zaterdag middag ongesteld en heb de prik maandag ochtend vroeg gehaald... Na hoe lang ben ik nu beschermd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De prikpil beschermt gedurende drie maanden tegen zwangerschap, als de prik tenminste netjes elke drie maanden gegeven wordt.
Als het de eerste keer is dat je de prikpil kreeg (of als de vorige meer dan drie maanden geleden was) dan beschermt de prikpil pas na ongeveer een week, en dan natuurlijk weer voor 3 maanden. Als hij op de eerste dag van de menstruatie gegeven wordt dan beschermt hij wel direct.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan moet je dus zeven dagen wachten, of aanvullende maatregelen (condoom) nemen als je seks hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, dus na 7 dagen. Dat betekent dat je vanaf komende maandag beschermt bent.
Als je zaterdag ongesteld bent geworden dan betekent dat dat je nu toch niet in een erg vruchtbare periode zit. De kans dat je zwanger wordt is nu dus eigenlijk niet groot. Toch wordt aangeraden om aanvullende maatregelen te nemen als je seks hebt in de eerste week na de eerste gift. In de praktijk betekent dat dat he een condoom zou moeten gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Dit zou je gehoord moeten hebben bij de injectie. Normaal met medicatie krijg je een soort bijsluiter.

Wat ik gevonden heb:
De prikpil is in principe geschikt voor alle vrouwen. Je hoeft er maar eens in de drie maanden aan te denken en dat biedt vooral uitkomst voor vrouwen die een onregelmatig leven leiden. Bovendien zit in de prikpil maar één hormoon, wat minder bijwerkingen met zich meebrengt dan de orale pil.

Dus tenzij jij andere informatie hebt gekregen, is de bescherming 3 maanden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vanaf het moment dat je de injectie hebt gekregen .
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Je hebt over het woordje 'na' heen gelezen. De vraag is niet hoe lang de bescherming duurt, maar na hoeveel tijd het spul z'n werk doet.
Amadea
9 jaar geleden
Die negatieve duim is niét door mij ingedrukt!