Kunnen een shemale en een vrouw kinderen krijgen?

Met de term 'shemale' bedoel ik een vrouw die bij de geboorte een penis heeft, maar die niet heeft laten weghalen. Zouden een shemale en een vrouw in goede omstandigheden elkaar dan kunnen bevruchten en kinderen met elkaar kunnen krijgen of is dit niet mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Jouw definitie van shemale klopt niet helemaal

Het beste antwoord

Hoewel je de gekozen term 'shemale' definieert, is mij nog altijd niet duidelijk wat je daar nu mee bedoelt. Onder de interseks-aandoeningen of DSD (disorders of sexual development) bestaat voor zover ik weet geen aandoening waarbij een vrouw - die verder vrouwelijke kenmerken heeft en zich identificeert als vrouw - een echte penis heeft. Als er sprake is van ambigue geslachtsorganen, gaat het vaak om geslachtsorganen die tussen de mannelijke en vrouwelijke in zitten: een clitoris die zo vergroot is dat het een penis zou kunnen zijn, of een micropenis. Bij het merendeel van dit soort aandoeningen zijn er problemen met de vruchtbaarheid. Bijvoorbeeld bij een partiële androgeen ongevoeligheid kan het voorkomen dat bij geboorte onduidelijk is of de geslachtsorganen mannelijk of vrouwelijk zijn. Waar bij een complete androgeen ongevoeligheid sprake is van een vrouw die weliswaar XY chromosomen heeft en geen baarmoeder, maar er uit ziet als vrouw en zich ook vrouw vóelt, voelen bij partiële androgeen ongevoeligheid sommigen zich man en anderen vrouw. Maar deze mensen zijn over het algemeen onvruchtbaar.

Als je het hebt over een transvrouw, dus iemand die biologisch man is, maar zich vrouw voelt: zo iemand kan het geslacht eventueel laten aanpassen. Dat kan bereikt worden door het gebruik van hormonen en eventueel het laten uitvoeren van bepaalde operaties. Iedereen bepaalt hierin voor zich hoe ver hij of zij wil gaan. Hoewel het creëren van een vagina veel gemakkelijker is dan het maken van een penis, zijn er transvrouwen die ervoor kiezen om geen operaties te ondergaan, of alleen borstimplantaten te nemen wanneer alleen hormoonbehandeling voor weinig borstweefsel heeft gezorgd. En natuurlijk is zo'n transitie een heel proces: een transvrouw die ervoor kiest wél een sekseverandering te ondergaan, zal gedurende dat proces toch een tijd nog een penis hebben. Zij zou in theorie kinderen kunnen verwekken, maar moet eerst stoppen met de vrouwelijke hormonen. Daarmee zullen bepaalde uiterlijke veranderingen worden teruggedraaid: gezichtsbeharing komt terug, de stem wordt zwaarder, etc.

Overigens is 'shemale' een term die vooral gebruikt wordt voor sekswerkers die mannelijke geslachtsorganen hebben maar zich verder presenteren als vrouw en gedeeltelijk hun lichaam hebben laten aanpassen. Veel transvrouwen en mensen met een intersekse conditie zullen de term kwetsend vinden: misschien wist je dat niet, maar nu je het weet kun je daar in de toekomst op letten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een transseksueel bedoelt (dus geboren met alleen mannelijke geslachtsorganen) dan kan dat zeker wel. Maar... Als vrouw gaan leven betekent heel veel. Niet allen psychosociaal, maar zo een vrouw zal graag de echt mannelijke trekken willen verminderen. Bijvoorbeeld baardgroei (maar vaak meer). Daarvoor worden hormonen gebruikt, en dan is het wel zeer raadzaam om met de behandelend arts in gesprek te gaan alvorens over bevruchting te gaan denken.
Bedoel je dat iemand geboren is met zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsdelen dan spreek je van een hermafrodiet en dan wordt het een stuk moeilijker.