Krijg je naar 1 keer onveilige sex al soa?

Hallo allemaal , ik stel deze vraag omdat ik eigenlijk de angst heb voor een soa.
Ik heb 1 x onveilige sex gehad en weet niet of diegene wel of geen soa heeft. Mocht dit wel het geval zijn betekend dit dat ik dit ook sowieso krijg ?

Ik hoop dat jullie me hier antwoord op kunnnen geven . . .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Hoeft niet, maar kan zeker. Er is eigenlijk maar 1 manier om daarachter te komen en dat is naar je huisarts gaan en vragen om een "soa test"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je onveilige sex hebt met iemand met een soa, KUN je besmet raken. Het hoeft dus niet, maar de kans is aanwezig. Als je het zeker wil weten, kun je een soa-test laten doen.
11 jaar geleden
hoef niet altijd als hij geen soa heeft dan niet en anders maar afwachten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afwachten is niet heel handig. Soa-test laten doen bij onzekerheid, zodat op tijd maatregelen genomen kunnen worden en ernstige gevolgen dus voorkomen kunnen worden is veel handiger. Een min van mij voor deze passieve benadering.
MissBiggie
11 jaar geleden
Helemaal mee eens Dounja. Van mij dus ook een min. En Kees ... moet ze dan ook maar "afwachten" of ze misschien ook zwanger is ??
Ja, die kans zit erin. Je hoeft maar één keer onbeschermd seksueel contact te hebben om een geslachtsziekte op te lopen. En als je een meisje/vrouw bent kan je ook na die ene keer zwanger blijken te zijn. Het hoeft niet sowieso, maar de kans is er wel dus moet je altijd beschermd zijn en nooit zonder te weten of je partner een SOA heeft maar bezig gaan.... Laat je testen!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onveilig kan ook mèt de pil maar zonder condoom zijn.
Ja dat zou kunnen. Je kunt je voor de zekerheid even bij huisarts laten testen, dan weet je het zeker. Wil je niet naar de huisarts, dan kun je naar het GGD dan kun je dit anoniem doen. Hopelijk kom je zo van je angst af.

Toegevoegd na 58 seconden:
en wacht er niet te lang mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt niet sowieso een SOA door onveilige seks, maar zou het wel laten testen! De kans bestaat dat je een SOA hebt. Ga langs de huisdokter voor een test en je weet het binnen een week. Succes!