Omdat mensen kennelijk de bijsluiter niet lezen en soms lijken ze geen benul te hebben hoe de pil werkt.
Blijkbaar hebben ze hun vragen niet aan de arts en niet aan de apotheker gesteld, en hebben die ook verzuimd om uitleg te geven (wat me toch wel handig en noodzakelijk lijkt als iemand begint aan welk medicijn dan ook).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat veel mensen er vragen over hebben. En het is niet echt een taboe om aan de pil te zijn en er vragen over te stellen, maar op gv is het echt niet een taboe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral in het begin lastig te begrijpen hoe het allemaal werkt. Sommige lezen de bijsluiter niet goed, of willen graag meer duidelijkheid erover. Dan is het goed dat er een site is om het op te kunnen vragen.
12 jaar geleden
Omdat de voorlichting zo belabberd is. Mensen vinden het trouwens ook niet leuk in de apotheek uitgebreid vragen te gaan stellen terwijl andere wachtenden meeluisteren. En als ze bij de dokter zijn, zijn ze vaak te gespannen om de aanwijzingen goed in zich op te kunnen nemen. Ouders schijnen tegenwoordig ook nergens meer van te weten; dat zie je aan de vragen die hier op GV over sex en voorbehoedmiddelen gesteld worden.