Hoe duur is een morning-after-pil en kan je die, behalve bij de apotheek, ook ergens anders kopen? Kruidvat/etos ofzoiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (5)

Van de website van Kruidvat:

Norlevo Morning-Afterpil1 stuk
Nood anticonceptie binnen 72 uur (3 dagen) na onbeschermd geslachtsverkeer
€ 14,95
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De morning-after-pil is een enorme dosis hormonen die je alleen zeer incidenteel moet slikken, en beslist niet als voorbehoedsmiddel. Je hebt er niet per se meer een recept voor nodig, maar met recept (via de huisarts of Internet) zijn er voor jongeren tot 21 jaar nog mogelijkheden de kosten te declareren bij het ziekenfonds.

Alle informatie (behalve wat het grapje je vermoedelijk gaat kosten) alsook de mogelijkheid online een (anoniem) recept te krijgen, vind je in de link.

Toegevoegd na 27 seconden:
En , sorry, ja, hij is tegenwoordig ook verkrijgbaar bij de drogist.

Toegevoegd na 6 minuten:
En ik ben er inmiddels ook achter wat ze kosten ; tussen de 13,50 en 15 euro. Alleen als je voor een recept naar de noodarts moet, betaal je voor het recept nog eens 25 euro, en dan wordt het een duur grapje. Alleen doen als je dus zeker weet dat je het vergoed kan krijgen. En anders gewoon de 15 euro neerleggen ; een abortus is beduidend duurder, om over een baby nog maar niet te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dat is inderdaad nieuw voor me ; was vroeger niet zo (al betaalde je wel naar vermogen).
Wordt wel lastig trouwens als je het voor ouders oid verborgen wil houden, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Marleen: Over hoe lang geleden praat je dan, wat is vroeger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan praat ik over......even rekenen.....1983 ?
Kan bij de kruidvat etos enz, en is rond de 15 euro. Het is misschien wel beter om naar de dokter te gaan, maar hoe sneller je die pil neemt des te groter de kans dat het echt werkt. Dat is echt heel belangrijk!! Wel goed de gebruiksaanwijzing (met naam en alle stoffen erin) bewaren en ook onthouden wanneer je het hebt genomen. Als er dan wat aan de hand is kan er eerder en beter wat mee gedaan worden.
Als je de dokter belt en via de assistent een recept laat klaarleggen bij de apotheek, wordt het vergoed. ( onder de 21 jaar)
Ze stellen je wel wat vragen, dus reken alvast uit hoe of wat welke datum.
Ik weet niet of het gebaseerd is op je persoonlijke situatie...
maar alsnog veel succes ermee !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komen geloof ik net zoveel hormonen binnen als 1 jaar de pil slikken. Je wordt er vaak ook een beetje misselijk van... Maar het is altijd beter dan een kind krijgen;) Oook goedkoper trouwens:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 15 euro moeten betalen voor mijn morning-after pil..

Je kunt ze inderdaad ook bij iedere drogist halen, maar vereid je maar vast op de vragen die je krijgt ;)