Hoe noem je mannen met vrouwelijke trekjes?

Mijn idool is Jett Rebel en hij heeft nogal wat vrouwelijke trekjes (make up, nagellak, soms zelfs jurken dragen) en ik wil weten hoe je zo iemand noemt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in de volksmond: een janet, manwijf,....
flyingcrow
9 jaar geleden
In mijn visie iemand die zichzelf is en zich niks van de mening van anderen aantrekt,waardoor deze persoon echt overkomt. In het geval van Jett Rebel, Dit is een schitterend persoon en een fantastisch goede musicus,Heb een optreden van hem bij mogen wonen en was er erg van onder de indruk! Prachtmens! Zo noem ik dat!
flyingcrow
9 jaar geleden
Goede antwoorden,ik vind al die minnen erg vreemd jammer dat maar 1 plusje kan geven

Het beste antwoord

Metroseksueel, of metroman. Dat is een (heteroseksuele) man die vrouwelijke trekjes heeft en veel aandacht besteedt aan zijn uiterlijk. Soms hoort daar ook het gebruiken van make-up (voor mannen) bij (zie bron). Ik weet eigenlijk niet of men een op dit punt wat 'vrouwelijke' homo-man ook als metro zou omschrijven.

Het dragen van jurken hoort daar weer niet helemaal bij, maar zou je afhankelijk van de motivatie daarvoor kunnen beschrijven als travestie of gewoon als hobby - maar dat hangt wel heel erg af van de motivatie die iemand daarvoor heeft. Is het omdat hij zich zowel mannelijk als vrouwelijk of noch mannelijk noch vrouwelijk noemt, dan zou je dat androgyn kunnen noemen. Wanneer iemand regelmatig de rol van het andere dan het biologische geslacht aanneemt omdat hij of zij zich niet volledig man danwel vrouw voelt, zónder dat er de wens bestaat om het biologische geslacht te laten aanpassen (zoals bij transseksualiteit) dan noemt men dat wel transgenderisme. Zo noemen we het ook wel wanneer iemand genderdysfoor is, dus het gevoel heeft in het verkeerde lichaam geboren te zijn, maar er om wat voor reden dan ook voor kiest om zich niet te laten opereren. Wanneer een man zich slechts incidenteel kleedt als vrouw dan noemen sommigen dat wel travestie, hoewel dat niet klopt met de DSM-definitie daarvan. Een travestiet voelt zich geen vrouw, maar kruipt soms in de rol van een vrouw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij bent echt een expert

Andere antwoorden (2)

Androgyne kenmerken zijn dat.
9 jaar geleden
Androgyn zoals hierboven staat is zeker mogelijk. Dat slaat dan soms op ....
gevoelsleven zowel man als vrouw voelen of net geen een van de twee
alternatieve levenswijze vaak religieus omdat God zowel vrouw als man is dus .... moet een compleet mens ook zo zijn
uiterlijk zowel gezicht als kleding zowel wat van een mans als van een vrouw weghebben.
Meestal spreekt men over androgyn als het over de derde mogelijkheid gaat. De zanger van Tokio Hotel was een mooi voorbeeld ervan. David bowie, Boy George en heel veel van de 'glitter rock' zangers gaan nu ook door mijn hoofd.

Natuurlijk kan het ook dat Jett in een andere niche hoort
Drag-queen man met vrouwenkleding aan extreem glamoureus
Travestiet soms eens 'andere sekse kleding' aandoen normalere kleding
Transgender als hij zich enkel maar vrouw voelt maar wel dat mannenlijf heeft
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
minnen zonder uitleg,... leuk