Word er anders tegen een vrouw aangekeken als ze toegeeft dat ze regelmatig porno kijkt?

Is het voor een man eerder te accepteren als hij toegeeft dat hij porno kijkt?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb eens nagevraagd in mijn vriend(inn)enkring en daaruit blijkt dat bijna elke vriendin regelmatig porno kijkt...alleen of met een ander iemand erbij.
(En allemaal vinden ze de zender 'Dusk' waardeloos,hihi.Dusk is een zogenaamd vrouwvriendelijke pornozender)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zie wel altijd even verbazing als ik dat tegen mensen vertel. Maar daarna ben ik gewoon weer Dounja, die ik altijd was. Ik denk niet dat ze anders naar mij kijken, je hebt alleen een gespreksonderwerp erbij.

Ik denk dat porno kijken toch nog echt als een taboe wordt gezien. Het zou zo bevrijdend zijn als iedereen zou toegeven dat hij/zij dat op zijn minst wel eens heeft gedaan en dat er een groot deel van de mensen is die dat regelmatig doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

hangt puur van de omstandigheden af (tegen wie, waarom etc.). Mannen kijken over het algemeen meer porno. dus ik denk dat een man daar niet zo heel moeilijk over zou gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Porno wordt vaak, in tegenstelling tot wat men denkt, gekeken door beiden.

Indien een vrouw porno kijkt en toegeeft wordt dit normaler gevonden dan als een man dit doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja helaas meestal wel.
Maar ... mannen vinden het dus wel prima en opwindend maar vrouwen vinden het maar een raar idee, en kijken toch altijd raar op als je er al voor uit komt.

Blijkbaar vinden de meeste vrouwen het vreemd dat je blijkbaar geniet van het kijken naar een ander terwijl ze sex hebben.
Terwijl ze het wel altijd leuk vinden om naar anderen te kijken vanaf een terrasje :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord Carina. Je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon mensen kijken. +1 van mij.
Nou, door mij niet hoor, in elk geval.
Volgens mij zijn de meeste mensen er wel van op de hoogte dat er best veel vrouwen naar porno kijken.
Denk niet dat mensen er echt raar van op kijken, laat staan dat het hun hele beeld van de betreffende vrouw veranderd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zeker. Ik vind raar dat mensen porno kijken, ongeacht of het een man of een vrouw is. Ik begrijp zowiezo niet wat ze er aan hebben, een mens zou genoeg aan eigen seksuele 'prikkels' moeten hebben. Als het gaat om naar mensen kijken, zou ik een stel vrienden vinden waarmee ik het kon delen. Maar porno industrie (met alles wat er achter de gordijnen gebeurt) ondersteunen door een dvd te kopen/huren of een zender bekijken vind ik niet helemaal mens-vriendelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft van mij ook niet mensvriendelijk te zijn hoor.Als ik porno kijk,wil ik geil worden.Niet dat ik daar een pornofilm voor nodig heb hoor,maar wat is er nu geiler dan samen met je partner een pornofilm te kijken?Ja,de streng gelovige vinden porno natuurlijk vies,terwijl het zo lekker is.Maar ieder zijn mening...en als ik iets respecteer is het een ander zijn of haar mening.
Ik denk dat hier een sterke invloed van de opvoeding en de cultuur in zit. Hier heerst er duidelijk een taboe op het toegeven dat je naar porno kijkt. Terwijl iedereen weet dat vrijwel iedereen dat wel eens doet. Bij mannen is het duidelijk dat ze dat doen, en mannen onderling weten dat ook van elkaar. Als je er samen over praat wordt ook vaak aangegeven dat je "dan een gezonde man" bent.

Bij vrouwen is dit totaal anders. Veel vrouwen vinden de porno maar vies en vrouwonvriendelijk. Daarom zullen vrouwen het dus ook vaak niet toegeven als ze wel porno kijken. Natuurlijk wordt er in pornofilms ook een niet werkelijk beeld gegeven van hoe het er in een normale relatie aan toe gaat. Meestal is het elkaar voor het eerst zien, en pats boem, er op. Veel vrouwen vinden dit meer raar, terwijl veel mannen dat juist opwindend vinden.

In de opvoeding wordt aan vrouwen dit taboe doorgegeven, bij mannen veel minder. Maar onderling er over praten blijft voor zowel mannen en vrouwen vaak heel lastig. Het is een te intiem onderwerp, waarvoor veel mensen (zowel mannen als vrouwen) zich vaak (onterecht) schamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest wel lachen om het beeld van hoe het er in een normale relatie aan toe gaat. Dat is toch ook niet het punt van porno? Een RomCom geeft over het algemeen óók een heel ander beeld dan hoe het er in een normale relatie aan toe gaat, en het kijken van RomComs is ook geen taboe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou voor mannen is dat zeker wel een taboe ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, het is nog waar ook!
Vrouwen die toegeven porno te kijken krijgen wel meteen een punt erbij.

Zeker als het potentiële partners zijn, toch mooi als je samen met haar kan kijken, in plaats van dat je een citaat uit de Bijbel naar je hoofd geslingerd krijgt :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*zelfs citaat uit de Bijbel kan soms erotischer klinken :)))
sexueel aantrekkelijker :K