doet sex pijn?

ik ben zelf 16 en heb een vriendje die graag sex met me wilt hebben maar ik weet niet of dat pijn doet de eerste keer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Nee het doet geen pijn wel een raar gevoel dat wel maar het doet echt geen pijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allereerst zou je jezelf de vraag moeten stellen of JIJ ook seks wilt, of alleen je vriendje. Mensen denken heel verschillend over seks, de één vindt dat alles OK is zolang beide partijen instemmen, de ander vindt dat seks alleen thuishoort in een stabiele relatie, maar al die mensen met verschillende standpunten zullen het over één ding eens zijn: je moet nooit iets doen tegen je wil. Dat houdt ook in dat je geen seks moet hebben zonder je er klaar voor bent. De eerste keer seks is een bijzonder moment en voor vrouwen vaak emotioneel van grotere betekenis dan voor mannen. Uiteindelijk is er maar één jongen/man die jou zal ontmaagden en dat zou niet iets hoeven zijn waar je later met spijt aan terugdenkt. Het is ook goed om te bedenken dat seks meer is dan alleen geslachtsgemeenschap.

Maar je vraag is of seks pijn doet en je bedoelt daarmee neem ik aan vooral de eerste keer. Dat kan, maar het is voor iedereen anders. Als het randje weefsel rondom de ingang van jouw vagina (het maagdenvlies) nog niet of niet veel is ingescheurd, zal dat meestal gebeuren als je voor het eerst seks hebt. Dat kan pijn doen, maar dat is maar een kort moment. Belangrijker nog is dat het pijnlijk kan zijn als je niet voorzichtig genoeg bent of als je niet voldoende vochtig bent. Bij penetratie glijdt de penis in de vagina en daarna heen en weer. Je kunt je voorstellen dat dat wat kan schuren. Als je voldoende opgewonden bent (bij vrouwen is daar vaak meer voorspel voor nodig dan mannen denken) dan maak je genoeg vocht aan om die beweging soepel genoeg te laten verlopen. Is dat niet het geval of produceer je van jezelf gewoon niet zoveel vocht, dan kun je een glijmiddel gebruiken. Daarnaast zal bij de eerste keer seks het weefsel van je vagina wat worden opgerekt. Binnenin is genoeg ruimte, maar bij de opening moet je dat voorzichtig doen. Eventueel kan je vriend eerst met twee vingers voorzichtig wat rek geven bij de opening. Die opening rekt gemakkelijker op als je vaker seks hebt.

Als JIJ besluit dat je er aan toe bent, moet jouw partner heel voorzichtig zijn en moet hij stoppen zodra jij dat aangeeft. Als je erg opgewonden bent, je goed ontspannen bent en hij is voorzichtig, dan hóeft het geen pijn te doen, maar het kán wel. Onthoud: even een beetje pijn kan erbij horen; veel pijn betekent stoppen.

Lees je vantevoren ook even in over anticonceptie en gebruik condooms tenzij je heel zeker weet dat het ook zijn eerste keer is of hij zich recent heeft laten testen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet voor niets zo veel plussen: een goed en uitgebreid antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het meest moeilijke aan het geven van een min of meer volledig antwoord vind ik nog altijd dat het in hooguit 2500 tekens moet ;-). Maar dank aan de plussers! Het gaat me niet om de punten op zich, maar het is wel altijd fijn te weten dat mensen je antwoorden waarderen.
Het hangt ervan af, sommige vrouwen hebben een wijdere vagina dan anderen. Sommige mannen hebben een kleiner penis dan andere mannen. Het hangt er een beetje vanaf of beide geslachtsdelen een beetje op elkaar afgestemd zijn. Zo had ik geen pijn bij mijn ontmaagding, maar wel bij een andere partner een paar jaar later. Of je een grote emotionele waarde hecht aan je eerste keer is voor elke persoon anders en ik vind persoonlijk niet dat dit geslachtsgebonden is.