kan je een soa krijgen door alleen je penis in een vagine te stoppen?

De penis ia in de vagina geweest maar, er is vrij weinig actie bij geweest. Ik brn alleen 4x heen en weer geweest, en verder niets. Is het nu mogelijk dat ik een soa heb? Zo ja hoe en waar kan ik dit testen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dit kan niet. Voor een soa moet je minimaal 7 keer " heen en weer weer"...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha. Plusje, niels.
Ritsuka
9 jaar geleden
als beide partijen geen SOA test hebben gedaan voor de seks, dan is er kans op een besmetting bij onbeschermde seks.
En zwangerschap is natuurlijk ook mogelijk.
ronron1212
9 jaar geleden
contact is contact een of meer keren op en neer maakt het contact allen iets langer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt toch wel lol gehad, hoop ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha uiteraard.
Amadea
9 jaar geleden
Hopelijk had zij dat dan ook. Jij maakt je bezorgder om jezelf dan om haar, zo lijkt het in de vraag erop. Ze kan nu zwanger zijn!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik schrik er wel een beetje van dat sommigen zulke dingen pas vragen na geslachtsgemeenschap en blijkbaar zo weinig weten vóór(?) Hoop wel dat je weet waarom er condooms zijn..
Utrecht
9 jaar geleden
Dit soort vragen komen hiet op goeievraag inderdaad wel vaker voorbij. Achteraf.
De naieve manier van de vraag formuleren is dan wel weer aandoenlijk ("de penis in een vagina stoppen") maar geeft tegelijkertijd weer te denken over de -emotionele- volwassenheid van de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Utrecht: of hij kan het goede woord niet vinden, realiseert zich dat "neuken" misschien wat platvloers is, en weet geen goed alternatief. Al denk ik dat jouw verklaring ook erg waarschijnlijk is en een combinatie van factoren evengoed mogelijk is. Maar inderdaad: er komen vaak dit soort vragen achteraf. Blijkbaar is toch voor velen het taboe te groot, hebben ze geen volwassene in hun omgeving met wie ze veilig over dit toch wel tere onderwerp kunnen spreken, óf bespreken ze het onderwerp niet met hun vriend/vriendin tijdens de verkeringstijd, zodat ze zich laten overvallen door de situatie: als je gezellig ligt te knuffelen en ineens gaan de kleren uit, denk dán nog maar eens helder na over wat je wel of niet wilt en wat je eigen grenzen eigenlijk zijn in deze specifieke relatie (of dat nu een 'echte' relatie is of een los contact). Wanneer je dit soort dingen niet vantevoren bespreekt met je partner of tenminste voor jezelf overdenkt, maak je het jezelf behoorlijk moeilijk en kun je je zomaar in de situatie vinden dat je seks hebt gehad met iemand zonder dat je daar in praktisch, lichamelijk én emotioneel opzicht goed op voorbereid was.

Het beste antwoord

Theoretisch gezien is het altijd mogelijk om een soa op te lopen als je contact hebt met lichaamssappen.
Dus als je onbeschermd met de penis in de vagina gaat, dan kom je in contact met vaginaal vocht. Zij aan de andere kant komt ook in contact met voorvocht dat uit de penis komt.
En naast kans op een soa heb je dan ook kans op een zwangerschap. Want in voorvocht zitten ook zaadcellen. (je merkt niet dat dit vocht er uit komt)

De enige manier om te testen of je een soa hebt, is naar de huisarts gaan. Als je liever niet naar je eigen huisarts gaat, dan kan je ook een anonieme test laten doen via de rutgers stichting

http://www.anonieme-soa-test.nl/

https://www.thuisarts.nl/soa/ik-wil-voorkomen-dat-ik-soa-krijg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bedoelt waarschijnlijk dat je niet bent klaargekomen tijdens de penetratie als je het hebt over "weinig actie". Nu vraag je je af of je op die manier een SOA kunt oplopen of doorgeven.

Ja, dat kan. Er is intiem contact en ook als er weinig of geen ejaculaat is, kan er voorvocht vrijkomen. Daarbij zijn er ook SOA's die je al kunt oplopen van alleen huid-op-huid contact van vooral de intieme delen, zoals genitale herpes of schaamluis. Misschien dat in de door jouw beschreven situatie net wat minder kans zou zijn op bepaalde SOA's dan wanneer je niet zou zijn klaargekomen, maar veel zal het niet schelen. Overigens is "voor het zingen de kerk uit", dus terugtrekken vóór de man klaarkomt of seks zonder klaarkomen ook geen veilige manier om een eventuele zwangerschap te voorkomen. Je loopt dus zowel kans op een SOA als kans om vader te worden wanneer je partner geen aanvullende (bijvoorbeeld hormonale) anticonceptie gebruikte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze slikte de pil, dus dat word bijna uitgesloten.
Kristal
9 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat scheelt dan weer, dat ze de pil gebruikte. Wanneer één van beiden eerdere sekspartners heeft, moet je voor het voorkomen van SOA's een condoom gebruiken bij in elk geval de penetratie, dus even simpel gezegd zodra jij hem ergens in stopt. Over oraal contact zou je nog kunnen discussiëren zolang je ervoor zorgt dat je niet klaarkomt in haar mond, maar er zijn ziektes die je ook zonder klaarkomen kunt overbrengen. Als één van jullie eerder seks heeft gehad met iemand anders, of als je niet volledig monogaam bent, en je bent van plan vaker seks te hebben, moet je óf voortaan condooms gebruiken, of je allebei laten testen en echt alleen seks hebben met elkaar. Voor alle volledigheid zou ik daar nog aan toe kunnen voegen dat wanneer één van jullie behoort tot een risicogroep zoals intraveneus drugsgebruik in je verleden of een bloedtransfusie heeft gekregen vóór 1992 of als je moeder risico had op HIV tijdens de zwangerschap, je je ook eerst moet laten testen. Als jullie nooit eerder seks hebben gehad met iemand anders en je elkaar volledig kunt vertrouwen dat in de toekomst ook niet te hebben (of in elk geval niet zonder dat de ander er vanaf weet!), en je behoort niet tot een risicogroep, dan is een test natuurlijk niet nodig en kun je seks hebben zonder condoom zonder noemenswaardige risico's. Wel blijft aanvullende anticonceptie nodig als jullie (nog) geen kinderen willen samen.
Naar mijn mening, het is best belangrijk dat je hier van weet vóórdat je seks hebt. Als ik jou was zou ik het allemaal eens goed opzoeken op internet (staat er vol mee) en kom je vast ook nog meer interessante dingen tegen over dit onderwerp waar je voor je leven iets aan hebt. Wel net zo handig om te weten of een meisje je een soa kan hebben bezorgd en/of andersom en/of je iemand zwanger kan hebben gemaakt. Dus ja, zoals gezegd.. je kan nu een soa hebben als ‘die vagina’ besmet is met een soa en je hebt geen condoom gebruikt tijdens de seks (klaargekomen, hoe vaak op en neer.. maakt dus echt niet uit) Als je het woord ‘soa’ in Google typt krijg je al informatie op je tweede vraag, bijv. http://www.soaaids.nl/nl/soas/de-soa-test

Condoom: tegen soa en zwangerschap
Pil: tegen zwangerschap