Is het wetenschappelijk te verklaren waarom pedofilie voornamelijk bij mannen voorkomt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er wordt ook wel eens beweerd dat vrouwen veel meer gelegenheid hebben om hun gevoelens voor kinderen (al of niet latent sexueel) om te zetten in 'toelaatbare' gedragingen in de vorm van knuffelen, aanhalen enz. Ze kunnen daarin een heleboel emotionaliteit in kwijt en daardoor lopen de onderhuidse spanningen niet zo op. Wellicht speelt dat ook een rol, maar het verklaart natuurlijk niet alles.

Dat pedofilie voornamelijk bij mannen voorkomt , waag ik te betwijfelen. Vrouwen zijn op een andere, vaak verdektere wijze actief. Het zal hem mi. eerder zitten in de betrapbaarheid en de herkenbaarheid van vrouwelijke pedofielen. Mest worden ze alleen betrapt in ontmantelde netwerken waar mannen actief zijn. Vrouwen kunnen veel meer hun gang gaan en hun "zorgzaamheid" wordt hun niet verweten, integendeel! Ik heb in de jeugdzorg de slachtoffers van vrouwelijke pedofielen gezien, de schade aan die slachtoffers is vaak groter omdat ze minder erkenning voor hun misbruik en dus ook vaak geen therapie krijgen. Niet zelden krijgen jongetjes zelfs het Oedipus-etiket opgeplakt terwijl niet zelden de moeder ZELF de initiator was. Nederland moet eens wakker worden op dit gebied. Ook in veel landen waar sexueel misbruik een cultuurverschijnsel is wordt dit vaak geleid door MAMAsan. Ik schrijf dit niet uit boosheid maar er kunnen veel te veel vrouwen hun gang gaan terwijl mannen reeds door beroepskeuze een verdachtmaking op zich kunnen laden. Dat laat onverlet dat ik tegen ieder vorm van pedofilie ben en het beschouw als een van de meest mishandelende acties, de integriteit van de slachtoffers is levenslang aangetast. Ik juich het daarom ook toe dat vrouwen van incestvaders als medeplichtig aangemerkt worden als ze de praktijken niet afstoppen en aan de kaak stellen. Hoe verknipt moet je als vrouw wezen om te accepteren dat je man zijn gerief bij de kinderen haalt?! Toch heeft dit de eeuwen door kunnen gebeuren. Veel sexuele geestesziekte/gedragstoornis vindt in misbruik zijn oorsprong. Heel veel vrouwen hebben dit toegelaten. Dit gaat mij minnen opleveren. Vraag je maar eens af waarom!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100