hoe zorg je ervoor dat je niet gelijk in de "vriendenzone" wordt geplaatst?

Ik ben een meisje van 18, en ik heb het probleem dat ik al gauw als ik nieuwe leuke jongens ontmoet en het klikt dat ze me dan gauw gewoon als "een" vriendin zien. Ik weet nou niet waardoor dat komt. Ik ben gewoon een relaxt meisje die ook over films kan mee praten enzo en ben niet zo'n standaard meisje meisje maar dat lijkt dus het probleem te zijn. Moet ik proberen meer meisjesachtiger te doen zodat jongens me niet gelijk zien als een MAAT?! iemand advies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je als meisje van 18 niet jezelf kan zijn tegenover jongens dan zou ik dat niet accepteren. Ik zou dan juist niet op andere meisjes gaan letten. Op die manier zal je alleen maar in de zwarte massa treden. Doe je zoals je bent, dan zal er vast wel een jongen zijn die inziet hoe leuk je bent.

Het is trouwens logisch dat jongens in het begin jou zien als gewoon een vriendin. Als jij een jongen tegen komt, en je denkt: 'Zo, wat een leuke jongen' dan ga je die toch ook niet gelijk zoenen? Verliefdheid moet zich opbouwen, en vaak gaat dat het beste via vriendschap.
(en een 'klik' hoeft ook niet gelijk te betekenen dat je een jongen leuk leuk vindt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ken genoeg meiden waar ik gewoon mee kan praten, maar die ik toch wel "zou doen" om het maar zo te zeggen. Uiterlijk is wel iets wat in zoiets belangrijk is. Innerlijk staat op nr. 1, maar als je gewoon leuk mee kan praten is dat prima. Dat beetje extra, dat moet je uitstralen. Wees vooral niet bang te tonen dat je hem leuk vind, maar zorg ervoor dat niet al z'n vrienden erbij staan. Zorg dat je eens samen bent en ga een beetje flirten. Je hebt niets te verliezen! Kwa je uiterlijk: doe lekker waar jij je goed bij voelt, maar wees niet bang om te laten zien wat je in huis hebt (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een jongen echt leuk vindt, kun je het beste zorgen dat je samen iets leuks gaat doen. Als je bijvoorbeeld voorstelt om naar de film te gaan, of gezellig iets gaan drinken. Belangrijk is dat je dat met z'n tweeën bent. Dat geeft dan meteen een bepaalde lading aan het gebeuren. Tijdens de 'date' wat hints geven dat je hem leuk vindt. Veel lachen, aan z'n arm zitten als hij praat, naar hem toe zitten. In dat opzicht misschien wat meer meisjes achtig, maar het is voor de meeste jongens allemaal niet zo makkelijk om signalen van meisjes te ontcijferen. Dat je geien wordt als een vriend is opzicht geen probleem, dan kun je in ieder geval met elkaar opschieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou zeg, dat is ook maf, het is tegenovergestelde van wat je juist vaak ziet: dat ze gelijk denken dat ze "op jacht kunnen" als je 1x naar ze lacht.

Misschien moet je dat eens doen, in een openbare gelegenheid goed kijken naar andere meisjes en wat die doen, want de meesten worden juist gelijk lastig gevallen. Misschien herken je in hun gedrag iets wat jij nu niet doet maar wat wel bij je past. Want alleen schaapachtig lachen als jij liever over iets leuks praat wil ik je niet aansmeren, daar heb je niks aan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen minnetje hoor, maar:
ik zou dat persoonlijk niet doen. Als je als meisje van 18 niet jezelf kan zijn tegenover jongens dan zou ik dat niet accepteren. Ik zou zeggen dat je dan juist niet op andere meisje gaan letten. Op die manier zal je alleen maar in de zwarte massa treden. Doe je zoals je bent zal er vast wel een jongen zijn die inziet hoe leuk ze is.
Nee joh!
Ik zou zeggen: houden zo!
Dat getut en gekir van wel "meisjes meisjes" daar moet je helemaal niet aan mee willen doen als dat je niet ligt.

Ik neem aan dat je op jongens valt - en niet op meiden?
Nou dan komt op een gegeven moment wel een "klik" met een jongen die jou speciaal en juist tof vindt zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een 19 jarige jongen en heb vaak hetzelfde (daten? :P). Echter is het helemaal niet zo moeilijk om te laten blijken dat je zijn maat niet bent.
Als je degene die je leuk vindt wat net wat vaker een complimentje geeft, diep aankijkt bij een onderonsje of het beste: aanraken wanneer je aan het praten bent. Of gewoon mee uit vragen natuurlijk.