Kan een man een wipje maken als hij geen benen heeft?

ik stel deze vraag omdat die mij te binnen schoot.
als iemand geen benen geen evenwicht kan houden.lijkt me niet handig als hij een vriendin heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Als de seksorganen werken, kun je seks hebben. Als de seksorganen niet werken, kun je op andere wijzen seksualiteit beleven en zijn er soms ook manieren mogelijk om toch de seksorganen te laten werken (denk maar aan pillen en pompen of zelfs sacrale neurostimulatie voor erectieproblemen). Geen armen of benen hebben is een praktisch probleem, en dat is op te lossen door houding aan te passen, hulpmiddelen te gebruiken, de partner meer het zwaardere werk te laten doen of zelfs de puur praktische assistentie te vragen van een derde persoon. Er zijn genoeg mensen die heel creatief zijn met seks in tilliften, rolstoelen, hoog/laag en anderszins verstelbare bedden, en heel veel kussens (voedingskussens zijn perfect te gebruiken om jezelf te positioneren, bijvoorbeeld). Er zijn zelfs speciaal ontworpen schommelbankjes/stoelen om te gebruiken wanneer iemand zelf zijn of haar bovenlichaam niet goed in evenwicht kan houden om omhoog kan richten en er zijn gelukkig ook gespecialiseerde seksuologen die mensen met allerlei handicaps heel goed kunnen adviseren - ook op praktisch vlak.

In de praktijk is de praktische uitdaging het grootst wanneer beide partners een zodanige handicap hebben dat ze zelf niet goed een houding kunnen aannemen of vasthouden. Zeker wanneer één partner een handicap heeft, is er eigenlijk altijd wel een oplossing te vinden wanneer het gaat om positioneren en ondersteunen. Soms is dat enkel een simpel kussen onder de billen of het aannemen van een andere houding. De man hoeft ook niet per se altijd bovenop bijvoorbeeld, en er zijn veel meer houdingen waarin je seks kunt hebben dan wij ons ook maar voor kunnen stellen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Daarbij: mannen die geen benen hebben, hebben vaak zeer sterke armen. De wijze van bewegen zal afhankelijk zijn van de oorzaak (geboortedefect, amputatie) en of de benen geheel of gedeeltelijk missen. Met twee stompen van redelijk gelijke lengte, kan iemand daar soms een beetje op lopen en afhankelijk van wat je precies verstaat onder het "hebben van geen benen" heeft iemand wel of geen protheses. Hoewel protheses voor zover ik weet en me voor kan stellen bijna altijd af gaan vóór de seks, is het goed je te realiseren dat het hebben van geen benen niet betekent dat iemand zich niet kan (voort)bewegen. Met een goede armfunctie kan ook iemand zonder benen prima transfers maken, en dat evenwicht valt nog wel mee wanneer iemand al langere tijd geen benen heeft. Je went immers aan een andere wijze van balanceren met je lijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tuurlijk wel, bv vrouw bovenop, boven dien, kan man min of meer staan op z'n armen en ook heen en weer bewegen.