Mijn vriend slikt paroxetine een heeft al erg lang geen zin meer in sex is er ook een alternatief medicijn of kan hier iets aan gedaan worden?

De huisarts gaf aan dat dit een week of 6 kan duren maar het duurt aanzienlijk langer. Als hij stopt met de medicijnen wordt hij duizelig en misselijk etc. Is er een alternatief medicijn dat hetzelfde werkt maar deze bijwerking minder heeft? We willen graag zwanger worden maar het medicijngebruik staat dit in de weg

Weet jij het antwoord?

/2500

Helaas hebben alle SSRI achtige antidepressiva deze uitwerking op je libido, bij mannen niet zelden langdurig. Het switchen van de ene SSRI op de andere zal wellicht niet veel soelaas bieden. Na de juiste instelling (kan een maand of meer duren) zou je misschien IN OVERLEG MET DE ARTS, iets kunnen minderen. Omdat je vriend/man geen zin heeft in sex valt te overwegen of een andere aanpak mogelijk is. het stoppen met SSRI s kan -als dat niet langzaan, voorzichtig en op het juiste moment gebeurt- krachtige reboundeffecten hebben. Ga dus niet zelf experimenteren. Laat je goed begeleiden door de arts. Na het stoppen met SSRI's herstelt vaak het libido en komt vaak op het oorspronkelijke niveau terug. Wel moet ik je zeggen dat het klaarkomen op zich wat moeilijker kan blijven gaan. Met een goede voorbereiding (voorspel) kun je echter een heel eind komen. Mijn opmerkingen zijn zeer serieus bedoeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100