Kan het vervallen glijmiddel kwaad?

Ik gebruik met m'n vriendin regelmatig glijmiddel van Durex. Het is echter al een jaar vervallen.

Ik merk er niets van. het werkt nog perfect en ruikt of ziet er niet anders uit..

Kan het schade aanrichten? (ziektes, infecties, pH-waarden,...)

thx!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
25.7K

Het beste antwoord

Een houdbaarheidsdatum moet er vaak op, dat is de termijn waarbinnen de fabrikant garandeert dat het product goed is. Als het ongeopend en op een koele plaats is bewaard, zal het nog goed zijn. Gebruik wel je verstand, verandert de structuur, geur, kleur oid alsnog, dan niet meer gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit mijn eigen ervaring kan ik spreken dat ze nog verrassend lang houdbaar zijn het klinkt raar maar het glijmiddel van durex dat we nu gebruiken is al 4 maanden over de datum althans dat zou het moeten zijn echter ruikt het normaal en is er niks mee aan de hand ik heb al eens naar een info nummer hierover gebeld maar als er niks mee aan de hand is, is het gewoon nog bruikbaar. meestal valt dit uit te leggen aan het lage waterpercentages in glijmiddel al is het siliconen of waterbasis het waterpercentage is te laag voor bacterien om kolonien op te ontwikkelen of schimmels te ontstaan. (zelfde als honing ook lang houdbaar vanwege het lage vochtpercentage).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad!
De houdbaarheid datum is echt heel relatief. Het is ook hoe het bewaard is.
Als je iets bv. een paar dagen in de zon laat liggen zegt de houdbaarheid datum niets meer!
En als je een item donker en koel bewaart kan het vaak heel wat langer mee. Voorbeeld: Mijn vrouw is al jaren geleden gesteriliseerd en desondanks gebruik ik tijdens het vrijen vaak een condoom. Ik vond nog niet zo lang geleden een doosje (24 stuks) condooms, meer dan acht jaar over datum!
Omdat gevaar voor zwangerschap helemaal geen punt is ben ik ze gewoon
gaan gebruiken en...... ik ben er bijna doorheen en er is er nog nooit een gebroken!