Kan je chlamydia krijgen met een maagd?

Als je ooit anale seks en orale seks hebt gehad met een maagd kan je dan chlamydia hebben en hoe groot is de kans? Ik had het 3 jaar geleden. En wat zijn de gevolgen bij een man als je er niks aan doet??

Toegevoegd na 25 minuten:
Zelf ben ik een man.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Als je ooit met een maagd orale of anale sex hebt gehad dan kun je zeer zeker chlamydia hebben maar niet van haar. Als je daarbuiten nooit sex hebt gehad dan kun je het dus niet hebben.

Chlamydia is heel besmettelijk en wordt veroorzaakt door een bacterie. De bacterie heet Chlamydia trachomatis. Deze zit in het slijmvlies van de penis, vagina of anus van iemand die besmet is, en kan tijdens seksueel contact worden overgedragen. Bij alleen orale seks (contact tussen mond en geslachtsdelen: pijpen of beffen) komt besmetting met chlamydia zelden voor. Van een maagd kun je het dus niet krijgen.