Is het mogelijk om hiv/aids op te lopen als je af en toe last hebt van een ontstoken of bloedende tandvlees?

En iemand hebt gepijpt maar hij niet in je mond is klaar gekomen?
Er is dus misschien een klein beetje voorvocht maar zeker geen sperma in je mond gekomen? Hoe groot is hiernaast het risico als hij zichzelf steeds aanraakt en dan per ongeluk het condoom? Ik maak mezel ernstig zorgen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Laten we het een theoretisch risico noemen. Zelfs met klaarkomen in de mond is dat van toepassing. Er is echter wel een reëel risico op andere soa's

Veronderstel dat je seks partner hiv+ is:
-Als hij medicijnen slikt en een ondetecteerbaar virus heeft (en dat heeft bijna iedereen die medicijnen slikt) Dan is er geen enkel risico op Hiv besmetting zelfs niet bij neuken zonder condoom (Dit zijn de allerlaatste inzichten, zie link)

-Hij is hiv positief en slikt geen medicijnen. Dan is er bij pijpen met klaarkomen een theoretisch risico en zonder klaarkomen wordt als safe gezien. Ik zou me in beide gevallen geen zorgen maken.

Maak je je toch zorgen, laat je dan testen bij een Soa poli van je lokale GGD of via je huisarts. Het kan ook anoniem bij man tot man ( zie link)

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie dat je vrouw bent: Ik had bovenstaande geschreven er van uitgaand dat het een homoseksueel contact was.

De kans dat je hiv oploopt via een heteroseksueel contact is zeer klein. Behalve als iemand bi sexueel is of behoort tot 1 van de risico groepen. (Afrikanen, Heroine gebruikers)