Is het verstandig om sex te hebben zinder pil maar met condoom, is het veilig genoeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt veilig is geen sex.

Antwoorden (8)

Als je dan toch een van de twee wil weglaten, doe het dan met de pil en Zonder condoom, aangezien de pil vele malen meer betrouwbaarder is dan het condoom. Beste is natuurlijk beide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, en de kans op SOA ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een of/of. Weet je zeker dat je beide veilig hebt gevreeën (kunt beide een soa test laten doen) dan ben ik het volledig met MandyK eens. Dan kun je beter aan de pil. Gaat het mis met condoom dan heb je kans op soa en zwangerschap. Bij een pil 99% veilig qua zwangerschap en soa niet! Beste is natuurlijk beide!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hebben ze afgerond. Ze kunnen toch niet afronden naar 100%:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Durnstic: zo werkt statitiek niet ;-)
Ik zou zelf allen bij doen want dan weetje ceker dat je niets oploopt kwa zwanger of hiv dus doe het vijlig tot je hetzeker weet dat je altijd met de zelfde blijf aub
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een condoom op de juiste manier gebruikt dan is ie heel betrouwbaar, Wel geen 100% maar dat is de pil ook niet. Een condoom beschermt je trouwens niet alleen tegen een ongewenste zwangerschap maar ook tegen heel veel vormen van soa s. ( Ik hoop dat ik je nu niks nieuws vertel) De pil beschermt je NIET tegen soa s.Dus als je het echt veilig wilt doen,dan zou een combinatie van beidde anticonceptie s wel zo verstandig zijn.

Heb je een vaste partner zou je als je allebei soa vrij bent gewoon aan de pil kunnen gaan. Die is als je m goed gebruikt heel veilig(maar nog steeds niet 100%)

Heb je geen vaste vriend, maar heb je gewoon iemand ontmoet met wie je graag het bed wilt delen dan zou ik dus mooi eerst langs de etos gaan voor condooms. ( ook al zou je de pil wel slikken want je weet maar nooit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou aan de pil begin ik NOOIT meer, ik werd van de ene gewoon moddervet en van de andere kreeg ik enorme borsten (en ja, dat is voor mij een reden om er mee te stoppen).

Gelukkig val ik op vrouwen en heb ik dat gejammer niet meer. Maar de condoom is betrouwbaar genoeg.

Even een citaat:
'Hoewel geen enkel voorbehoedmiddel honderd procent zekerheid kan bieden, is het condoom behoorlijk betrouwbaar. Uit onderzoek is gebleken dat (ondanks condoomgebruik) bij vier tot zes van de honderd personen die een jaar lang condooms gebruiken, toch een zwangerschap ontstaat. Ter vergelijking: bij de pil gebeurt dit één tot twee keer. De betrouwbaarheid van een condoom hangt sterk af van het juiste gebruik. Steeds meer mensen kiezen ervoor naast de pil ook een condoom te gebruiken als ze gemeenschap hebben.
Op die manier beschermt u uzelf extra tegen ongewenste zwangerschap en tegen soa en aids.'

Daarnaast wil ik citeren over de pil:
'Vrouwen die de anti-conceptiepil gebruiken lopen een verhoogd risico op borstkanker: 24% verhoogd risico'

En ja, alleen daarom zal ik er alleen al nooit meer aan gaan.

Ik voelde me ook echt niet lekker in mijn vel toen ik aan de pil ging (ik gebruikte het tegen ernstige menstruatiepijn).

De pil heeft ook zeer zeker zijn voordelen, maar die gewichtstoename die vaak voorkomt + de verhoogde kans op borstkanker.... laat maar zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag mezelf af welke pil je dan geslikt hebt, want dik ervan worden, heb ik nog nooit meegemaakt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn vriendenkring zijn ze juist WEL negatief (de een werd ook dik, de andere kreeg er migraine aanvallen van).
Ik heb geslikt: de microgynon 30 (of zo) en het lichtere zusje van de yazmin-pil. Maar inderdaad; voor iedereen anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Microgynon is helemaal niet 'over het algemeen slecht', da's onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook niet tevreden over de pil. Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt op mirena spiraal. Mijn chagrijnige buien verdwenen als sneeuw voor de zon en ook ik werd er dik van! Dat hoor ik vaker en het staat geloof ik ook als bijwerkingen in de bijsluiter(bij zelden staat het geloof ik). Ik ben van mening dat het heel persoonlijk is. Voor de een werkt het wel en andere niet! Zo is het met alles. De ene vind het niks en de andere wil niet liever! Ik ben tevens tegen de grote hoeveelheid hormonen die je binnen krijgt. Dat hou ik het liefst zo laag mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook ervaren dat je van het gebruik van de pil dikker kan worden, nu moet ik wel zeggen dat de pil zelf hier niet de oorzaak van is.....het zorgt voor een hongergevoel en het is aan jezelf of je meer gaat eten of niet, er zijn mensen die (net als ik toen) er wel aan toegaven en ben er dus ook van aangekomen. Gelukkig had ik de anti-conceptiepil als excuus....ik wilde ook niet zien dat ik gewoon meer ben gaan eten....iets wat mensen zonder pil ook kunnen doen alleen is er dan vaak een ander excuus.....psychische problemen enzo....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet meer gaan eten door de pil eigenlijk ...
En door de yazmin pil kreeg ik echt enorme borsten, maar kwam ik voor de rest niet aan en daar zat ik ook niet op te wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel een punt dubossies. Ik ben de pil gaan slikken rond mijn 18e en dat is ook net een leeftijd waar meiden vaak paar kilootjes aankomen. Dat zag ik ook bij de meiden in mijn voetbalteam. Allemaal werden ze iets voller en meer vetweefsel. Misschien dat dat bij dus ook het geval was. Grote kans dat het dus niet aan de pil lag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welne, in de pil zit geen vet en calorieen, hooguit een bepaalde stof die een hongergevoel opwekt, net als veel medicijnen die je weer slap en duf maken. Door dat hongergevoel gaan veel mensen eten en door dat méér eten (dan gewoonlijk) kom je tenslotte aan, Borsten kunnen zich op latere leeftijd ook sneller ontwikkelen maar er komt (door het meer eten en aankomen in gewicht) ook meer vetweefsel rondom de borsten/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel niet dat er vet enzo in de pil zit(Mocht het een reactie op mijn reactie zijn):P Ik bedoel dat meisjes rond de 18e een leeftijd bereiken dat de stofwisseling langzamer gaat werken en de groei is natuurlijk gestopt. Je ziet vaak dat meisjes wat meer vet op de buik krijgen. Ze kunnen niet meer eten wat ze vroeger konden. Natuurlijk verschilt dat per persoon, maar heb het al vaak gezien en gehoord. Bij mij leek het alsof het door de pil kwam. Ben nadat ik ben begonnen met pil in 1 a 2 jaar tijd zeker 6 kilo aangekomen. En dat was dus rond mijn 18e.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ici1987, ik begon laat met de pil, was 23 jaja.....had de man van mijn leven ontmoet en ik ben in die 3 jaar tijd juist aangekomen en toen ik stopte is de groei in gewicht ook gestopt maar mijn trek in snoep en lekkers ook.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geloof ik best. Ik ben er zelf nog steeds niet uit of het bij mij door de pil komt of niet. Het nu mirena spiraal, maar niet afgevallen aangezien er toch veeeeeel minder hormonen in een spiraal zitten.. Geloof best dat er mensen zijn die er dikker van worden. Mijn borsten zijn ook alleen maar groter geworden van de pil.
Nee , als het condoom scheurt heb je al een probleem , dus gewoon beide gebruiken , zit je over het algemeen safe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je puur alleen een condoom gebruikt om "niet zwanger" te worden dan is het condoom alleen niet veilig genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De condoom beschermd tegen zwangerschap, en tegen Soa's. Als je het dus niet zeker weet of jij en je bed partner geen soa hebben dan raad ik je aan een condoom te gebruiken.

De Pil zorgt er alleen voor dat je niet zwanger raakt. Het is wel een betere anticonceptie dat de condoom.

De condoom kan de seks minder prettig maken, bij de pil kan je bijwerkingen krijgen. Ja er kan van alles, maar het is wel anticonceptie. Je doet het om niet zwanger te raken, en dat is het belangrijkst.

Wanneer jij een condoom goed gebruikt. Dus wat glijmiddel erbij, goed afrollen, niet meer dan 1x gebruiken, dat hij niet in de zon heeft gelegen, dat je er niet eerst mee gaat spelen voor je het gebruikt. Dan is het wel een veilig anticeptie middel.

Of het veilig genoeg is hangt van jou af. Waar ligt jou grens van veiligheid? Ik heb persoonlijk 3maanden alleen condoom gebruikt. Daarna zat ik toch steeds zorgen te maken, misschien heb ik gevingerd en zat er nog wat sperma aan mijn vinger, misschien is het een keer gescheurd en ben ik vergeten te kijken.

Toen heb ik maar gevraagd of mijn vriendin aan de pil wilt gaan. We zijn niet helemaal tevreden over de pil, maar alles beter dan 15jarige ouders.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oja en er is natuurlijk ook nog de noodpil. Voor als het condoom is gescheurd, en je bang bent dat je vriendin zwanger gaat raken. Dit is niet zo veilig als de pil, dus echt alleen bij nood gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veilig is een vage term. Het suggereert dat je suggereert dat je bescherming wilt, bij seks is dat (a) bescherming tegen ongewenste zwangerschap bij heteroseksuele contacten van een vrouw in de vruchtbare leeftijd, (b) bescherming tegen geslachtsziekten (SOA) bij wisselende partners, (c) een combinatie van beide.

Het condoom beschermt in circa 98% van de gevallen tegen zowel zwangerschap als SOA. In de resterende gevallen zijn technische onvolkomenheden de oorzaak van het lekken van vloeistof met zaadcellen en/of virussen, bacteriën e.d.

De pil beschermt veel beter tegen zwangerschap, ruim 99.8%, maar niet tegen SOA. Met name de prikpil is betrouwbaar, omdat je deze niet kunt vergeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om terug te komen op a, b en c

(a) Voor bescherming tegen zwangerschap is de pil het beste.

(b) voor bescherming tegen SOA is het condoom het beste

(c) voor bescherming tegen beide, is beide het beste.