ik ben zelf 40 en man en heb nog nooit seks gehad. Tips? Ik ben een uitzondering, maar wie heeft het ook nog nooit gedaan. Wat doe je er aan?

Heb de hoop inmiddels beetje opgegeven, maar het zou toch leuk zijn. En als je dan geen ervaring hebt, is dat natuurlijk niet leuk als je wat met een leuke vrouw wil. Hoe pak ik dit aan....?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij begint dat toch echt met een hechte vriendschap en daarna eventueel een relatie. Begin daarmee. Je focus ligt nu op het verkeerde punt, misschien is het je daarom nooit gelukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar wat voor soort vrouwen kijk jij eigenlijk? Ben je wel realistisch? Er zijn zo ontzettend veel vrouwen die ook nog nooit een relatie hebben gehad, het is zaak dat je DIE vindt. Zoek hulp om hun te vinden, wees eerlijk op contactadvertenties op internet. Vrouwen die nooit een relatie hebben gehad zouden het wellicht graag met jou willen proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het je puur en alleen gaat om ervaring opdoen met seks, zou je de gang naar een lieve prostituee kunnen overwegen.
niko
10 jaar geleden
nog nooit sex gehad?ook niet met jezelf?dat is ook sex.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent niet de enige die nog nooit sex heeft gehad,ik ook niet, en ik ben iets ouder dan jij. Ik kan er niet mee zitten en heb er nooit moeite voor gedaan om het ergens te krijgen. Ik kan je geen tips geven. Ik weet wel dat er meer mensen zijn die op "latere" leeftijd pas sex hadden. Ook mensen die pas na hun 40e of nog een stuk later zelfs hun eerste relatie kregen. Dus houdt moed. Je weet maar nooit.
Ritsuka
10 jaar geleden
gaat het je om een relatie? of om de sex?

Het beste antwoord

Wat ik nu ga schrijven is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch: maak er geen obsessie van. Ik heb laatst even gekeken naar de Amerikaanse variant van 'Ik heb het nog nooit gedaan', en toen schrok ik gewoon van de manier waarop die mensen ermee omgingen. Alsof het leven uitsluitend uit seks bestaat, en alsof je een halve gek bent als je er toevallig nog niet aan toe bent gekomen.
Seks is heel leuk, maar het is niet ALLES. En zeker de eerste keer is het vooral een gedoe, en kan het erg tegenvallen. Dat je denkt: jee zeg, was dát het nou?
Ik wil het daarmee niet afkatten, want het kan echt een heel leuk en belangrijk deel van je leven uitmaken, maar staar je er niet blind op. En: hoe relaxter je ermee omgaat, hoe eerder het zal lukken om seks te hebben.

Ga er dus ook niet meteen over praten als je een leuke vrouw ontmoet. Tegen de tijd dat knuffelen overgaat in seks, kun je het altijd nog vermelden. De meeste vrouwen zullen het heus niet erg vinden, waarschijnlijk zelfs wel ontroerend. Vraag dan gewoon of zij je wil vertellen hoe ze het wil, en of ze je wil helpen. Dan gaat het zeker een stuk beter dan wanneer je net wilt doen alsof je heel ervaren bent.

En nogmaals: er is niks met je aan de hand. Bij de een gaat het nu eenmaal eerder en makkelijker dan bij de ander, en je moet ook maar net in de omstandigheden komen waarin het zomaar gebeurt (dat zijn de beste momenten).

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In feite geef je te weinig info om een verantwoord antwoord te geven. Heb je nl wel leuke vriendschappelijke relaties? Met mannen en/of vrouwen? Of heb je helemaal moeite met het leggen van contact met mensen?

Op het risico af dat iedereen over me heen valt....
Als dat laatste het geval is geloof ik er niks van dat het een kwestie is van wachten op de ware. Je moet eerst een relatie kunnen opbouwen met iemand en onderhouden voordat je seks met iemand hebt (behalve als je het over betaalde seks hebt natuurlijk). Zelfs voor hele kortstondige relaties waar seks bij komt moet je eerst met elkaar in contact komen, zien dat beide zin in elkaar hebben en dan kan er pas iets gebeuren.

Als je moeite zou hebben met relaties met mensen in het algemeen durf ik te zeggen dat als je op je 40ste er niet in slaagt een relatie met iemand aan te gaan, de kans dat dit zonder hulp nog lukt steeds kleiner wordt. Dus mijn tip is: zoek hulp, begin bijv bij de huisarts maar laat je naar iemand verwijzen die met je kan praten waar het stuk loopt in jouw traject naar een relatie en daardoor naar seks.

Misschien ben je verschrikkelijk verlegen, of juist vreselijk dominant. Er kunnen allemaal oorzaken zijn waardoor het initiele contact met vrouwen niet goed loopt en dan kom je ook niet tot seks.

Dus de tip die je vraagt, hulp zoeken en uitzoeken of het alleen de seks is een een breder probleem in sociaal opzicht.
10 jaar geleden
Een man die ik ken was in dezelfde situatie als jij. Hij is toen een aantal keren naar een prostitué gegaan om de nodige ervaring op te doen. Dat heeft hem goed geholpen om over zijn angst heen te komen dat een vriendin hem te onervaren zou vinden.

Ik denk zelf dat de meeste vrouwen die onervarenheid niet erg zouden vinden, maar voor jezelf lijkt het me lastig.

Overigens heeft die man vrij kort daarna inderdaad een serieuze relatie gekregen. Hij heeft nu een fijn gezin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Ritsuka
10 jaar geleden
het kan inderdaad een optie zijn om dit te doen. van te voren aangeven dat je nog maagd bent, en dan behandelen ze je wel goed.
uiteraard wel zorgen dat je het veilig doet.
zo is de eerste spanning er in elk geval af.
Je zou ook eens naar een parenclub kunnen gaan waar ook single mannen welkom zijn.
Je neemt je voor om enkel te gaan observeren hoe andere mensen met elkaar omgaan.
Je zal al snel merken dat jij ook daar niet de enige bent die traag op gang komt of helemaal niets onderneemt.

Indien je vooraf aangeeft dat jij helemaal geen ervaring hebt dan krijg je een extra uitgebreide begeleiding door de club waardoor jij je normaal gezien meer op je gemak kan voelen.
Indien het echt niets voor jou is dan blijf je gewoon aangekleed aan de toog zitten voor een drankje en je vraagt de uitbater of je vooralsnog van het buffet of de aangeboden maaltijd gebruik mag maken.
Dat zal in de mens-erende clubs altijd toegestaan worden.

Vele mensen hebben een totaal verkeerd beeld van zo'n parenclub, alsof het daar enkel en alleen om de seks zou gaan. Wel in de meeste gevallen is dat niet zo en wordt er wel degelijk rekening gehouden met de wensen of de grenzen van de ander.

Verder zijn er ook vrouwen die het helemaal niet leuk vinden als de man reeds seks heeft gehad met een andere vrouw.
Bij de ene val jij wellicht uit de boot maar bij de andere helemaal in de gratie ;-)

http://forum.viva.nl/forum/Seks/Hoe_reageren_vrouwen_op_onervaren_mannen/list_messages/2061

http://www.trendystyle.net/relatie-seksualiteit/ervaringinbed.html

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk te ontdekken wat je zelf wel en niet prettig vindt, dat is heel belangrijk bij een seksuele relatie, dan kun jij goed aangeven wat je wil en wat juist niet. Of je wel of geen seks hebt gehad, is voor de seks geen enkel probleem, geen man is hetzelfde en geen vrouw is hetzelfde. Wat de 1 lekker vindt, vindt de ander misschien super irritant, of pijnlijk. Dan is de ervaring die je hebt opgedaan juist een last. Het is begrijpelijk dat je er nieuwsgierig naar bent, maar wacht tot je de juiste persoon tegenkomt, dan kun je ontspannen over seks praten en rustig wat uitproberen, als het eenmaal zover is. Probeer eens ontspannen gesprekken met vrouwen aan te gaan en lees eens een damesblad (Viva, Flair), daardoor leer je over vrouwen en kun je met hen meepraten over dingen die hen interesseren. Ga ook naar plekken waar vrouwen komen, laat de bruine cafeetjes eens links liggen, daar komen vooral de oudere mannetjes. Ga ook eens naar een andere stad, of ander land, misschien loopt daar een leuke vrouw waar je wel eens een leuke avond mee wil en kan hebben. Werk ook aan jezelf, neem eens een modern kapsel, koop wat vlottere kleding en een nieuwe bril en scheer je wat vaker, maar verzorg je gebit ook goed. Ook sporten is goed voor lichaam en geest, ook in de sportclubs en scholen komen veel vrouwen.
Wat ook vaak werkt is daten via het internet, veel relaties van nu zijn daardoor ontstaan. Werk aan je eigen geluk, een vrouw moet je geluk aanvullen, niet je geluk zijn.
Succes!

(Misschien zijn niet alle tips die ik je hier gegeven heb voor jou van toepassing, vooral de tips over je beter verzorgen en modern kleden, de kans is natuurlijk groot dat jij dat al doet, maar soms is iets aan je uiterlijk veranderen zo gek nog niet...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet niet onzeker overkomen en d'r meteen open zijn en vertellen dat je nog maagd bent. Dat werkt niet.