Dit betekend zonder voorbehoedsmiddelen. Dus er worden bijvoorbeeld geen condoom gebruikt.
10 jaar geleden
Letterlijk betekent het: blote rug. Het is seksuele penetratie zonder voorbehoedsmiddel. De term is afkomstig uit de paardensport, en staat daar voor het berijden van een paard zonder zadel. Meestal verwijst de term naar anale seks, maar ook penetratie van de vagina zonder condoom tussen onbekende sekspartners kan men onder barebacking scharen. Barebacking is populair onder specifieke groepen uit de homogemeenschap. Maar ook in heteroseksuele kringen is bareback (zowel anaal als vaginaal) in opkomst.

Barebacking is risicovol omdat deze vorm van seksuele gemeenschap de kans op soa's en hiv vergroot. De wand van de anus en het rectum raken makkelijk beschadigd, zodat er ziekteverwekkers in de bloedbaan kunnen komen.