Bij het masturberen knijp ik tijdens het orgasme mijn penis toe, zodat er geen sperma uitloopt. Is dit wel gezond? Kan ik hier onvruchtbaar van zijn?

Ik ben een 20-jarige jongeman. Ik zou dit echt graag weten omdat ik schrik heb dat door dit gedrag ik onvruchtbaar zou kunnen zijn. Alvast bedankt voor uw hulp!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.7K

Antwoorden (7)

Nee, ik denk dat je er geen last van zult krijgen, want je plast jouw sperma er later weer gewoon uit. Of het jouw spuitkracht en daarmee indirect jouw effectiviteit als verwekker van kinderen negatief beïnvloedt, zou ik niet weten. De vraag is natuurlijk wel, waarom doe je dat. Is het schaamte, dan moet je daar zo snel mogelijk mee stoppen, want dan ben je verkeerd bezig. Let it go, raak niet verslaafd aan deze gebrekkige wijze van zaadlozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
De spuitkracht is niet van invloed op de kans een vrouw zwanger te maken. Al *druppelt* het er bij wijze van spreke uit, dan nog lukt het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Cryo: ik zei al, ik zou het niet weten
Maar hoe dieper hoe beter lijkt mij, tenminste als je een kind wil. Als je geen kind wil. dat wordt je (bijna) al van kijken naar zwanger :=) "De boze geesten" hebben mij mooie rode avatar ook weggehaald, evenals bij jou. Zou die hinderlijke reclame misschien weg zijn?
Cryofiel
13 jaar geleden
Die paar centimeter meer of minder diep maken niet uit. In de open lucht mogen sommige mannen dan beweren dat ze wel anderhalve meter ver kunnen spuiten - in de vagina en bij de baarmoedermond lukt dat echt niet. De zaadcellen zullen toch echt moeten zwemmen.
Cryofiel
13 jaar geleden
En ja, alle RIGA-avatars zijn verwijderd. Vergezeld van een PB van het moderatieteam met een uitleg, en met een verzoek dat neerkomt op "alsjeblieft niet nog een keer zoiets doen". De reclames zijn er nog. Tijd voor Privoxy, Firefox, AdBlock Plus en BetterPrivacy.
Kimath
13 jaar geleden
Alles van RIGA is weg zag ik al. Ik gebruik Noscript en Flashblock (voor Firefox), en ik zie geen enkele advertentie. Misschien een tip :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg cool die RIGA actie! Weet je wat ik leuk vind dat elke keer iets langskomt waar de beheerder zich geen raad mee weet. Er staat nergens in de voorschriften dat je geen RIGA avatar mag kiezen.
Net zoals er in het verleden een antwoorder was waar het hele team geen raad mee wist omdat hij goede antwoorden gaf dit toch (XI)NIXzeggend waren. Waar ik toch wel wil aangeven dat we voorzichtig met Goeievraag moeten zijn , maar dat Goeievraag OOK voorzichtig met ons dient te zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het moderatieteam verwijst naar de reglementen, waarin staat dat storende inhoud niet is toegestaan. De vele RIGA-avatars werden beschouwd als 'storende inhoud', dus die zijn weggehaald. Aan het einde van het bericht van het moderatieteam dat elke RIGA-protesteerder ontving, staat dat GV geen "negatieve commerciële hinder" wil ondervinden van onze akties. Dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om draait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, @goldenten.
mooi gezegd van die antwoorder :P
Nou,volgens mij word je daar niet onvruchtbaar van ,maar het lijkt mij gewoon dat je jezelf dan onnodig inhoudt.
Gewoon lekker laten komen man en dan kan je d'r ook veel meer van genieten dan dat je t afknijpt.
Ik moet er niet aan denken,dit is gewoon jezelf tegenwerken joh.
Ik vind het juist altijd een lekkere ontlading als t eruit spuit bedoel ik als je begrijpt wat ik bedoel maar zal wel...
Ik hoop echt dan je hier veel aan hebt en dat je leert om jezelf gewoon te laten gaan (= volop genieten + ontladen van energie bedoel ik) en jezelf niet meer onnodig tegenwerkt,k?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit kan geen kwaad. Het komt soms gewoon niet uit dat er ''sperma uit de penis vloeit'' dan is dit een prima oplossing. Som kan een man dan meerdere keren klaar komen, heb ik wel eens gelezen. Maar pin me er niet op vast. Het kan geen kwaad, maar laat het voor de zekerheid geen gewoonte worden, en laat het er ook af en toe eens lekker uitspuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij je penis toeknijpt tijdens orgasme tijdens het masturberen, dan lijkt het dat je ofwel vies bent van sperma, ofwel beschaamd bent. En dat is weldegelijk schadelijk . Als je het voor elkaar krijgt om dit om te buigen en voortaan het klaarkomen te zien als zeer vruchtbaar gedrag ( denk aan alle vrouwen met een kinderwens die een "moord" zouden doen voor een paar druppeltjes ) dan gaat het vooruit met je .
Ga bij jezelf ook na hoe het komt van die gevoelens van "geklieder " .
Echt het is van groot belang dat je seksuele uitingen en je eigen klaarkomen als prettig en fijn leert te gaan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij heel slecht, want als het goed is zit er (zeker op jouw leeftijd), best wel kracht achter je kwakkie. Volgens mij kun je echt wel wat forceren daarbinnen als je het tegenhoudt. Of dat je een spier of zenuw beschadigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag mij af of je dan ook wel daadwerkelijk "klaarkomt"
Vooral omdat je zegt dat er geen sperma uitkomt naderhand.
Het is een veelgebruikt trucje om een orgasme vlak voor het klaarkomen tegen te gaan om hard in het begin van de penis te knijpen.
Als je daadwerkelijk klaarkomt zal het sperma er nadat je loslaat gewoon uitkomen, misschien zul je geen volwassen vent van zijn brommer afspuiten maar toch behoorlijk lekken.
Gezond ? dat zit tussen je oren, het kan geen kwaad onvruchtbaar zul je er ook niet van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw hersens krijgen prikkelingen wat er gaat gebeuren en geven prikkelingen terug aan de zaadleiders en prostaat.
U onderbreekt dat proces met de mogelijkheid dat later de prikkelingen niet meer op elkaar afgestemd worden, en als er later op het moment supreme iets van u verwacht wordt e.e.a. van uw lichaam in gebreke blijft.