Bij adhd is er sprake van verstoorde serotine-productie of in verminderde serotine-doorgifte. Kan tevens de de oorzaak zijn van premature ejaculatie?

Een zoektocht op internet en het combineren van bronnen doet mij vermoeden dat de bij mij geconstateerde aanwezigheid van adhd nog een bijkomstigheid heeft: premature ejaculatie. Ik ben benieuwd of dit inderdaad medisch aan elkaar gelinkt kan worden door het feit dat serotine bij adhd'ers verminderd 'doorkomt'. Veel middelen die bij premature ejaculatie worden voorgeschreven, blijken om het verhogen van het serotinegehalte te draaien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je wikipedia mag geloven klopt dat.

[quote=http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotonine]
Ongeveer 30% van de mannen heeft last van voortijdig klaarkomen (ejaculatio praecox). Dit kan als oorzaak meerdere reden hebben. Het kan tussen de oren zitten, als gevolg van stress. Maar het kan ook het gevolg zijn van een overgevoelige eikel. Dit kan mogelijk komen door een tekort aan serotonine.
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ejaculatio praecox: Als je door redeneerd zou het best kunnen. Er zijn zovele redenen te noemen. Belangrijk is om te kijken of het een fysio of psycho oorzaak heeft. In beide gevallen zijn er middelen die het probleem zo oplossen. Zelf kan je er ook ontzettend veel aan doen. Ook ik ben jong geweest. Bij de eerste keren moest de zakdoek bijvoorbaat vroegtijdig gepakt worden. Door zelf het een en ander aan te doen verschuif je het moment zover naar "achteren" dat je zover komt dat je het moment zelf bepaald. Vrienden onder elkaar "äls je het voelt aankomen, moet je aan iets vies denken(vuilnisbak).". Dat hielp. Klinkt ingewikkeld maar wel te beredeneren.