Waarom scheur ik uit?

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst seks gehad en merkte daar na dat er een klein scheurtje bij de opening richting de anus zat. Ik bloedde ook een beetje maar ik dacht dit zou wel normaal zijn voor de eerste keer. Gister is het weer gebeurd, het scheurtje was zo goed als dicht maar is gister weer open gegaan en er zat erg veel bloed bij. Ik snap dat alles nog heel nauw is omdat ik nog niet vaak seks heb gehad, maar blijft het zo dat het telkens scheurt of moet het gewoon nog wat oprekken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is heeeel normaal en kan best een langere tijd duren. Als het niet oprekt (en dat kan) blijft t altijd wel scheuren, maar daar wen je aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, moet ik wachten tot het weer helemaal dicht is voor dat ik weer seks kan hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef het wat meer tijd. Zorg voor een langer voorspel en doe het kalmer aa n
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeft opzich niet, tenzij je erg veel pijn hebt. Houdt het wel schoon, vooral na de seks even schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sta er niet raar van te kijken als je er over een paar jaar weer last van hebt. Ik heb het ook. Eens in de zoveel tijd.
Ritsuka
10 jaar geleden
was je wel nat genoeg?
langer voorspel, zorgen dat je ontspannen bent, eventueel wat glijmiddel erbij gebruiken.
en uiteraard niet te wild seks hebben in het begin, gewoon rustig en genieten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ritsuka
Nee van mezelf wordt ik niet zo nat, we hebben wel glijmiddel gebruikt maar ik was ook totaal niet ontspannen omdat ik het nog best eng vond dus ik spande me denk ik wel aan, zou het daar ook door kunnen komen? En inderdaad ik heb een paar keer moeten zeggen dat hij iets rustiger moest doen omdat hij best hard tekeer ging.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, dat komt daardoor.
Je was gespannen, dan span je de spieren daar aan, en is alles wat strakker. Daardoor kun je uitscheuren, zoals je gemerkt hebt.
Ik vind het eerlijk gezegd niet helemaal netjes dat hij te ruw ging, hij weet toch dat het je eerste keer was?
Volgende keer dus meer voorspel. En probeer eventueel dat jij bovenop zit, dan kun je precies bepalen hoe diep en hoe snel het gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik nu wat vaseline of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovenop zitten is zeker een optie, maar wel echt vermoeiend vond ik persoonlijk. Ik ben altijd blijven scheuren en ik ben gewoon ontspannen. Het kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@eloines
Doet dat niet steeds weer pijn en blijft het niet bloeden? En door dat je weet dat je toch weer scheurt kun je dan nog wel genieten?

Het beste antwoord

Dat je uitscheurt kan heel goed met je gespannenheid te maken hebben. Je vindt het toch een beetje eng zeg je.
Doordat je het eng vindt blijf je ook vrij droog en dan is een scheurtje ook zo gebeurd.
Als je zo gespannen bent is het belangrijk om daar iets tegen te doen.
Er zijn een paar methodes voor om je te helpen.
-Heel erg verliefd zijn en je veilig voelen bij hem is bijvoorbeeld belangrijk omdat dat je helpt om heel erg graag dicht bij hem te willen zijn, te willen vrijen.
-Of: zoals al genoemd werd: een lang(er) voorspel.
Elkaar inmasseren met olie bijvoorbeeld.
-Of: heel praktisch: als je gespannen bent wanneer hij bij je naar binnen gaat, ga dan met je tenen wiebelen. Je zal zien/voelen dat je bekkenbodemspieren dan onmiddellijk meer gaan ontspannen.
-Daarbij is het aan te raden om naar je buik te ademen, oftewel zo te ademen dat je buik wat omhoog komt bij het inademen, daar ontspannen diezelfde spieren ook van.
- Gewoon een glijmiddel gebruiken tot je voelt, na verloop van tijd, dat het niet meer nodig is.

En misschien is het ook goed om jezelf af te vragen of dit wel echt de jongen is waarmee je wilt vrijen want het lijkt erop dat hij weinig geduld heeft met jou. Of misschien denkt hij wel dat het passioneel is, dat hij vurig overkomt, als hij tekeer te gaan.
Of misschien moet hij nog een hoop leren over hoe hij met een meisje moet omgaan waar hij mee vrijt.
Maar wat het ook is, jij zou voor jezelf het belangrijkste moeten zijn en goed voelen of je dit met hem wilt of gewoon nog even wacht op een jongen die geduldiger is.
Als er met hem over te praten is, zou ik je dat zeker aanraden.

En verder wens ik je toe dat je er steeds meer van zal genieten op den duur.
In het begin is het voor iedereen een "gedoe" hoor, we zijn allemaal onhandig bezig geweest de eerste (vele) keren ;-)
Het is echt een kwestie van je eigen lichaam leren kennen om te weten wat je fijn vindt.
En als je dan een partner hebt die samen met jou uitwisselt over jullie verlangens, kan je hele mooie vrijpartijen gaan ervaren :-)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaa uitwisselen van verlangens is echt een heel goed advies. Als je zo vertrouwt met elkaar bent dat je daar over durft te praten, of je bent uit jezelf al vrij open, scheelt dat echt veel. +

Andere antwoorden (1)

Voor zwangere vrouwen is er perineum olie van Weleda. Hiermee kun je je huid elastischer maken.