ben ik zwanger? ik ben naar de dokter geweest en ze zeiden dat ik iets aan me darmen heb maar ik vertrouw het niet helemaal me beuk is best dik

als ik aan me beuk voel voel ik iets maar ik ben bang dat ik zwanger ben ben ik het ja of nee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je dokter niet vertrouwt, ga dan eens naar een andere en doe je verhaal daar. Die geeft je waarschijnlijk hetzelfde antwoord maar dan ben je gerust.

Antwoorden (8)

Als je onveilige seks hebt gehad, dan is de kans aanwezig dat je zwanger bent. Om dit uit te sluiten kun je een zwangerschapstest doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 want er is geen speld tussen te krijgen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je "veilige sex" hebt gehad kan je zwanger worden hoor.Mijn vriendin slikte de pil,gebruikte een condoom en toch tlde ze aan.Zoiets kan altijd gebeuren.Ze heeft gewoon super pech gehad.
De enige manier om dat te ontdekken: doe een zwangerschapstest als de kans bestaat dat je zwanger zou kunnen zijn.
Heb je niet met je arts gesproken over de kans op zwangerschap?
Je buik kan ook opzetten door bijvoorbeeld veel gas in je darmen, dus een opgezette buik op zich zegt niks (en die buik zet ook bij zwangerschap niet zo snel op).
Maar wij kunnen hier geen antwoord geven, dat kun je alleen zelf, via een test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zou je meer vertrouwen moeten hebben in een doktor. Allereerst moeten ze een hoge score op de examens halen van de middelbare school. Dan moeten ze 3 jaar bachelor, vervolgens 1 jaar master. Dan nog 2 jaar co-schappen. Daar bovenop nog 1-6 jaar om te specialiseren (2 jaar voor een huisarts bijvoorbeeld). Ik denk zeker dat hun het beter weten of u zwanger bent of niet. Maar mocht het u niet lekker zit, een zwangerschapstest of een morning-after-pill en u zou zich weer goed moeten voelen, mits u zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad... de buik wordt pas na langere tijd dikker. Daarnaast hebben alle opleidingen niets te maken met het feit dat ze er wel of geen vertrouwen in zou hebben. Als de arts geen bloedtest heeft gedaan of urinetest, en ze heeft wel onveilige seks gehad, kan hij niet weten of ze misschien zwanger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind hem wel grappig, maar dat van die morning-afterpil is onzin, dat helpt niks meer als je eenmaal echt zwanger bent.
Als de dokter die jou heeft onderzocht niet zegt dat je zwanger bent, hoe moeten wij het dan via internet te weten komen?

Heb je al een zwangerschapstest gedaan? En wanneer was je laatste menstruatie? Als je buik echt dikker is door een zwangerschap moet je al een paar menstruaties gemist hebben en zou een test al lang betrouwbaar zijn.

Er zijn véél meer oorzaken waardoor je iets aan je buik kunt voelen dan alleen zwanger zijn. Bijvoorbeeld precies wat de dokter heeft gezegd: iets aan je darmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dokter zegt dat je iets aan je darmen hebt. Jijzelf vertrouwt het niet, want je buik is 'best dik'.

Geloof me: Als jij met een dikke (want zwangere) buik naar de dokter gaat, ziet hij of hij echt wel of dit een zwangerschap is of 'iets aan de darmen'.
Ik geloof niet dat de dokter jou, zonder verder onderzoek, naar huis stuurt met de mededeling dat je 'iets aan je darmen' hebt.
Heb je 'm eigenlijk wel verteld dat je bang bent dat je zwanger bent?

Een dikke buik krijg je pas na een paar maanden zwangerschap.
Daarbij zeg je dat je 'iets' voelt als je aan je buik voelt.
Wat dan?! Bedoel je daarmee dat je iets voelt bewegen??
Het kind in je buik voelen bewegen gebeurt op z'n vroegst pas na een maand of 4,5! Dan ben je dus al op de helft.

Doe dan een zwangerschapstest!
Ga na of het mogelijk is dat je al 4 of 5 maanden zwanger bent!
Ga na of je je de afgelopen maanden misselijk of onwel hebt gevoeld!
Doe iets!

Als je ECHT zekerheid wilt, ben je er binnen 10 minuten achter met een test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn genoeg middelen om er achter te komen of je zwanger bent of echt last hebt van iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zwanger hoef je niet perse te zijn. Als je bijvoorbeeld een blinde darm ontsteking hebt dan wordt je buik ook dikker en harder, het zet een beetje uit. Dit kan de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je dokter zegt dat je iets aan je darmen hebt. Jij denkt dat je zwanger bent. Heb je aan de dokter uitgelegd dat je dit denkt? Wanneer was je laatste menstruatie? Heb je seks gehad? Heeft de dokter naar je buik geluisterd? (meestal erg uitsluitend bij darmproblemen) Stelde hij vragen over je seksleven?

Een zwangere buik zwelt pas op (bij magere mensen) bij 4 maanden. Bij iets gezettere mensen, kan dit zelfs nog langer duren voor het zichtbaar is.
Als je iets aan je darmen hebt, dan voel je dat bewegen. Een baby voel je pas bewegen na ten vroegste 12 weken.

Laat een bloedtest uitvoeren, koop een zwangerschapstest, en raadpleeg een andere dokter. Allemaan keuzes.

Maar volgens mij weet de dokter het wel beter en heeft hij zwangerschap wel overwogen.