Kan het kwaad het schema van de anticonceptiepil te veranderen (--> zie extra uitleg)

Kan het kwaad het schema van de anticonceptiepil te veranderen van 3 weken slikken- 1 week stopweek in
4 weken slikken- 1 week stopweek?

Ik wil namelijk mijn menstruatie één week uitstellen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Kimath
12 jaar geleden
kan geen kwaad als je een 1-fase pil hebt. Meeste mensen hebben die :)
Ik slik regelmatig 2-3 hele strippen achter elkaar en dan een stopweek, nergens last van en lekker minder vaak ongesteld :D

Antwoorden (6)

Nee, dit kan geen kwaad, dit kun je gewoon doen.
Je moet niet 2 stopweken gaan inlassen, om vervolgens de pil weer 3 weken te slikken en daarna weer gewoon 1 stopweek.
Een week extra slikken kun je gerust doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan best de pil doorslikken, dus ipv je stopweek gelijk beginnen met de volgende strip, is die op dan houd je een stopweek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook kunnen overwegen geen pauze in te lassen en twee strippen door te slikken. Dat is veiliger dan dat je maar 3 weken slikt met pauze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou idd kunnen overwegen om de hele strip gewoon door te slikken.

Ik zelf doe dit niet, als ik een week wil uitstellen slik ik het een week door.
Als ik een hele strip door slik, krijg ik altijd doorbraak bloedingen en pijntjes. Maar dat is bij iedereen verschillend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat maakt niet uit, ik heb ook een tijdje de pil geslikt en ik vond de menstruatie erg vervelend, ik heb dat probleem bij de huis arts neer gelegt en ik had dan 2 strippen achter elkaar (=6weken) elke dag de pil en dan 1 week niet.. echter gebruik ik nu de prikpil en dat bevalt me nog beter, ik word helemaal niet (of nauwelijks) nog ongesteld, (scheelt ook geld met inkopen van de dameshygiene)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat maakt echt niets uit. Ik heb het hier voor me liggen, boek biologie (:
Je moet alleen niet te vaak gaan wisselen, zoals al gezegd is, want dat kan het erg verwarrend maken. Maar in pricipe geeft het geen enkel probleem.
xxx