Wat kan de oorzaak zijn dat je na een (mannelijk) orgasme juist moeilijker in slaap komt?

Meestal vallen mannen na een orgasme makkelijk in slaap. Maar hoe zou het kunnen komen dat juist het tegenovergestelde gebeurt, dat je juist niet meer kunt slapen?

11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je nog wel 'n keertje kan..

Het beste antwoord

Omdat je mogelijk dan weer helderder kan denken en dus meer hersenspinsels weer krijgt in plaats van de ontspanning. Of de man/jongen hersenspinsels krijgt, ligt eraan of iemand dat van zichzelf al meer of minder heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oxytocine speelt ook een rol bij het vrijen. Bij de man stimuleert het de erectie en de zaadlozing. Bij vrouwen zorgt het voor kleine spiertrekkingen in de vagina en de baarmoeder. Je krijgt dus meer oxytocine in je bloed als je vrijt

Oxytocine maakt slaperig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de vraag wel goed gelezen?