Pil vergeten in 1e week op vierde dag! wat nu?

Normaal slik ik elke dag om 21.00 de pil in, maar ben gisteren vergeten om pil te slikken (vierde dag). Vandaag op zondag nam ik gelijk de pil om 9.50 in toen ik me herinnerde, maar 12u is dan al voorbij! En voor het laats had ik geslachtgemeenschap op vrijdag 15 maart. Ben ik veilig of niet?
En is er kans op zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom krijgen kinderen geen voorlichting over de pil voor ze er aan beginnen.... Krijg je dit soort angstige toestanden ook niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien kun je schrijven, misschien kun je dan ook wel lezen. Probeer de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat:
Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in, en gebruik daarnaast 7 dagen een extra voorbehoedmiddel. Dit begrijp ik wel! Maar dit niet!
Als u in de week vóór het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. Neem in dat geval daarom meteen contact op met uw arts. Wat bedoelen ze met in de week geslachtgemeenschap heb gehad?
Toen ik geslachtgemeenschap had, was het namelijk in stopweek op een vrijdag 15de maart. Is al een week voorbij, is er dan nog kans op zwangerschap of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gisteren was het 23 maart, min een week, is 16 maart, je kunt dus gerust zijn, neem wel de komende week een extra voorbehoedsmiddel.

Antwoorden (1)

De bescherming tegen zwangerschap kan verminderd zijn. Hoe groter het aantal vergeten tabletten, hoe groter de kans wordt op een zwangerschap.
De kans op onvoldoende bescherming tegen zwangerschap is het grootst als je een tablet vergeet aan het begin of aan het einde van de strip. Daarom moet je de volgende regels opvolgen:

Meer dan één tablet vergeten in de strip

Neem contact op met je arts.

Eén tablet vergeten tijdens dag 1-7 (eerste rij tabletten)

Neem de vergeten tablet in zodra je eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat je twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem de volgende tabletten weer op het gebruikelijke tijdstip in, en gebruik de volgende 7 dagen een extra voorbehoedmiddel, bijvoorbeeld een condoom. Als je in de week vóór de vergeten tablet seks hebt gehad, moet je er rekening mee houden dat je zwanger zou kunnen zijn. Neem in dit geval contact op met je arts.