Ik ben 5 weken zwanger en heb nu pijn bij het vrijen in mijn onder buik, wie herkend dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
31.1K

Antwoorden (6)

Dat is heel normaal, energie gaat nu heel anders lopen en trekt meer naar de vrucht dan naar het vrijen... Vrijen kan gezien worden als activiteit die storend is bij dat wat bij de ontwikkeling van de vrucht hoort en uit zich dan in wegduwen van die persoon die vrijen wil en dus pijn...

Dit kan een reden zijn, maar ook een andere en omdat ik geen verantwoording van mijn gezegde wil, raadt ik je aan naar een verloskundige en een arts te gaan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, Xinix, maar dit is echt een onzin-antwoord en nog gevaarlijk ook. Sex tijdens de zwangerschap is echt geen enkel probleem, integendeel, een kind is sterk gebaat bij ouders die van elkaar houden en dat ook laten merken en een moeder die goed in haar vel zit.
Als je geen verantwoording wilt nemen voor je uitspraken, moet je gewoon geen antwoord géven, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben ze nog moderators nodig, Marleen... Dat zou toch een kans zijn om XiniX te kortwieken en de mond te snoeren als je de kans kreeg... Weet je nog toen je net op GV kwam, dat ik je aanraadde een goed avatar te nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Xinix, maar aangezien je een man bent volgens je beschrijving lijkt me dit een kul antwoord, de vraag is wie herkend dit. En zolang er nog geen echte man zwanger is geweest jij dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, Xinix, en als je had opgelet zou je weten dat ik je vandaag ook al twee plusjes heb gegeven. Ik kijk gewoon naar elk antwoord afzonderlijk en de inhoud daarvan, niet naar wie het heeft gegeven.
Ja, dat van die Avatar heb ik nooit begrepen eerlijk gezegd...
Het is een beetje te vroeg voor bandenpijn en harde buiken, en je baarmoeder is na vijf weken ook nog nauwelijks gegroeid. Strikt gezien is de bevruchting zelfs dan nog maar drie weken geleden.

Ik vermoed eerder dat er wellicht een soort onderbewuste angst een rol zou kunnen spelen, dat je door het vrijen zelf of door het krijgen van een orgasme je baby schade zou kunnen doen, en dat je daardoor wellicht een beetje blokkeert of bepaalde spieren aanspant waardoor het vrijen pijnlijk kan worden.

Er zijn echter maar heel, heel weinig situaties waarin vrijen daadwerkelijk schade kan opleveren voor de zwagerschap, dus die angst is eigenlijk ongegrond, maar als je het niet vertrouwd, kun je misschien het beste contact opnemen met de huisarts. Voor de verloskundige is het nog iets te vroeg, maar wie weet kun je ook bij haar met je vraag terecht en kan zij je geruststellen.

Vijf weken is echter wel ERG pril ; je bent dan nog maar een week over tijd, en, zoals gezegd, drie weken 'echt' zwanger. Het is dat we dankzij de moderne testen al zo snel kunnen weten dat je zwanger bent, maar in dit stadium kan er sowieso nog van alles gebeuren. Logisch dat je dat een beetje spannend vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou even langs de huisarts kunnen gaan, of hem even kunnen bellen.
Misschien dat ze een urine test kunnen doen om uit te sluiten dat je een infectie heb.

en anders is het ws een kwestie van spanning/angst dat je je kindje pijn doet of lastig valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap :-)

Als jij je zorgen maakt, zou ik het gewoon navragen bij je huisarts, die kan je het fijne hier over vertellen en dan heb je ook veel meer zekerheid als allemaal verschillende antwoorden hier op.
Ik heb wel voor jullie een heel mooie site gevonden om de ontwikkelingen bij te kunnen houden, per week en maand.
En natuurlijk met nog veel meer dingen over de zwangerschap, want je wilt dan natuurlijk àlles weten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Pijn bij het vrijen hoort niet, ook niet tijdens de zwangerschap. Misschien doet het pijn omdat je onbewust wat nerveus bent, maar het kan vrijwel nooit kwaad. Ook niet als de zwangerschap in een verder gevorderd stadium is, op het moment dat je dan een orgasme krijgt en je baarmoeder trekt wat samen, zou dit voor het kind voelen als een warme omhelzing.
In de laatste weken zou een orgasme zelfs kunnen helpen om de bevalling op gang te helpen.
Maak je dus niet ongerust vrijen kan echt geen kwaad. Blijft het pijn doen neem dan contact op met je verloskundige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de valreep dan nog een antwoord. Ik denk dat dit van voorbijgaande aard is.
Je lichaam reageert heel erg door de inwerking van de hormonen die nu door je lichaam gaan.
Alles is daardoor gevoeliger, inclusief het slijmvlies van je baarmoedermond.
Je lichaam ondergaat een (prachtige) grote verandering, en dat heeft even zijn tijd nodig, totdat het weer gaat stabiliseren.
Geef het even zijn tijd.
Aan de andere kant is het zo mooi om samen te smelten met je partner met het nieuwe beginnende leven tussen jullie in.
Zolang je niet gaat vloeien denk ik niet dat er wat aan de hand is.
Eventueel kun je even naar je huisarts gaan, misschien ook voor je eigen geruststelling.
Geniet van je zwangerschap.