Hoe komt het dat wanneer ik voel dat ik moet klaarkomen ik moet plassen?

Door stimulatie van een vibrator op mijn clitoris voel ik zoals hier al beschreven staat op een gegeven moment dat ik warm wordt van binnen en mijn spieren trekken samen, toch heb ik het opgelucht gevoel niet.. Ik moet ipv klaarkomen (wat ik nog nooit ben geweest) plassen en komt er soms uit. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
39.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Vibrator is wel heel intensief in die regio, en kan uiteindelijk ongevoeligheid veroorzaken. Pas er dus wel mee op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien dat dit helpt:
http://www.flair.be/nl/helpdesk/177334/waarom-moet-ik-plassen-als-ik-masturbeer
Het kan dus zo zijn dat je wel een orgasme hebt maar dan ejaculeerd ipv plassen, maar dat jij het anders ervaard. Maar ik weet niet of dit is wat je zoekt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.vrouwonline.nl/seks-relatie/vagina/25562/squirten-spuitend-klaarkomen

Het beste antwoord

In de eerste plaats zorgt seksuele opwinding ervoor dat de doorbloeding van de schaamlippen, clitoris, cervix en baarmoeder toeneemt. Dat betekent dat deze opzwellen en dus meer ruimte nodig hebben in je buik, wat druk kan geven op je blaas. Daarnaast richt de baarmoeder zich als het ware op, zodat de cervix de vagina wat omhoog trekt en de schede dieper wordt. Binnen de seksuologie of gynaecologie spreken we van het 'tent-effect'. De positie van je baarmoeder ten opzichte van de blaas verandert dus. Ook weer iets wat je kunt voelen in je blaas. Bovendien ligt de voorwand van de schede tegen de blaas aan. Dus zeker als je een dildo, penis of vinger inbrengt, kan dat ook weer heel letterlijk op de blaas drukken.

Naast die vooral interne reactie reageert ook je bekkenbodem als je seks (incl. soloseks) hebt. Je zegt zelf al dat je spieren samentrekken: de voorbode van een naderend orgasme. Niet alleen je bekkenbodemspieren reageren, maar ook andere spieren. Het aanspannen van zowel bekkenbodem- als buikspieren kan ervoor zorgen dat de blaas wat geprikkeld wordt. Dat is niet bij iedereen zo en zeker niet in dezelfde mate, maar als je een blaas hebt die wat gevoelig is, kan alleen al het stevig of herhaaldelijk aanspannen van je bekkenbodemspieren ervoor zorgen dat je aandrang krijgt. Daarbij is er bij seksuele opwinding sprake van zowel aanspanning als ontspanning van de spieren. Een normale lediging van de blaas is een kwestie van samenwerking: als de detrusor - de spier van de blaaswand zélf - aanspant tegelijk met het óntspannen van de sfincter (de sluitspier), loos je je urine. Samenwerking dus, en bij elke vorm van samenwerking kunnen misverstanden ontstaan. Het kan zijn dat jouw blaas reageert op het aan- of juist ontspannen van de bekkenbodem en daardoor samentrekt omdat hij 'denkt dat hij al mag' - eenzelfde effect als het ineens niet meer kunnen ophouden van je plas zodra het toilet in zicht is: je blaas denkt: 'ah, een toilet, nu mag ik' en wacht niet tot je daadwerkelijk je broek naar beneden hebt gedaan en bent gaan zitten.

In jouw geval zou ik in elk geval steeds plassen vóór seksuele activiteit. Als dat niet werkt en je vindt het hinderlijk, dan denk ik dat een bekkenbodemtherapeut je goed verder kan helpen. Denk vooral niet dat zoiets 'raar' is: het gaat om gespecialiseerde fysiotherapeuten die júist mensen behandelen met o.a. klachten bij plassen, poepen of seks. Dit is dus precies het type behandelaar dat jou hiermee zou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door dat de zwellichamen opzwellen kan er druk ontstaan en het gevoel van plassen geven. Goed uitplassen voordat je aan de slag gaat. Je spieren trekken samen dus het begin is er. Niet te veel over nadenken dan kan het zomaar gebeuren dat je klaarkomt. Soms helpt het te zoeken naar je spot aan het eind van het bot wat je voelt in de binnenkant van de vagina daar wat aftasten. Veel plezier