masturberen in pubertijd 1of soms2keer per dag normaal of te veel?

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is mijn laatste vraag waar ik moeilijk kon over praten met iemand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zolang er niks gaat schuren, of het in de weg komt van je overige dagelijkse bezigheden, is het niet te veel.
Hoort een beetje bij puberteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
normaal of teveel? volgens mij vergeet je nog een optie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welke optie?

Het beste antwoord

Dit is perfect normaal, maar let wel op dat je na het ejaculeren goed eet en veel water drinkt, want tijdens de ejaculatie verliest je lichaam veel vitamines en mineralen. Masturbeer ook niet te hard want dit kan je eikel op lange termijn schaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Waar haal je dit nu vandaan??

Andere antwoorden (5)

dat is in elk geval niet teveel. met masturberen is niks mis en als je er een paar keer per dag behoefte aan hebt, dan moet je het gewoon doen.

geniet er van!
11 jaar geleden
Zolang jij er behoefte aan hebt dan is het voor jou de normaalste zaak van de wereld. En dat is wat uiteindelijk telt, wat anderen hiervan vinden maakt in wezen niets uit.

Sommige mensen hebben weinig of geen behoefte aan masturberen en zij zullen dit veel vinden en anderen hebben een veelvoud van jouw behoefte en zij zullen het weinig vinden.

Vanuit een ruimere context bekeken ontdoe je jezelf bij elk orgasme waarvan de betrokken partijen genieten (in dit geval enkel jijzelf) van alle mogelijke elementen die nadelig zijn voor jouw optimale gezondheid.
En vermits pubers vaker dan ze zouden willen tegen de opgelegde grenzen van volwassenen oplopen, hopen er zich nogal wat stress elementen op waar je meer nadeel dan voordeel van ervaart.

Naar mijn bescheiden mening ben jij dus perfect normaal ;-)

Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over wat 'normaal' is kan oneindig lang gesproken worden. Zelf beschouw ik elk gedrag van mensen 'normaal' tot het punt dat de mens (of zijn omgeving) 'last' krijgt van het gedrag. Ik wil je vraag dus graag vanuit een ander standpunt benaderen.

Afwijkend gedrag is bijna altijd tijdelijk. We hebben er een reden voor. In de pubertijd is de ontdekking van de seksualiteit in combinatie met de bevrediging een enorm groot en belangrijke zaak. Langzaam zal dit belang voor je functioneren minder gaan worden.

Problemen kunnen pas gaan ontstaan als je functioneren als deel van de gemeenschap belemmert wordt als gevolg van een hoogfrequente masturbatie en/of fixatie op een (mogelijke) partner. Ook kunnen problemen gaan ontstaan op financieel gebied (zoek die zelf maar uit).

Als dat gebeurd dan pas zou ik je willen adviseren om jezelf zorgen te gaan maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag doet mij denken aan een bekend mopje:

Puber gaat naar de huisarts en de arts vraagt of de jongen zich wil uitkleden. De arts kijkt dan naar de jongen en zegt meteen: "Je zal moeten stoppen met masturberen"
De jongen vraagt heel verbaasd: "Waarom?", waarop de arts zegt: "Omdat ik het niet leuk vind terwijl ik je aan het onderzoeken bent".

Hiermee wil ik zeggen dat zolang niemand anders last hiervan ondervindt, en het verder geen belemmering vormt voor de rest van je activiteiten, bezigheden en verplichtingen (of jezelf bezeert als je écht constant en te ruig masturbeert), is het niet te veel.
Masturberen, zeker op jonge leeftijd tijdens de puberteit is zelfs gezond voor wie behoefte hieraan heeft. Andere pubers hebben geen behoefte aan, en dan is het voor hen juist gezond om het niet te doen.
En je hebt ook dagen of periodes waarop je meer of juist minder behoefte hieraan hebt. Ook volkomen normaal.

Dus maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meerdere keren per dag mastuberen in pubertijd is gewoon normaal en is beslist niet te veel.Juist in een pubertijd komen sexuele gevoelens naar boven drijven die je er toe aan zetten om te mastuberen. Vaak fantaseren pubers tijdens het mastuberen aan 'n voor hem mooie aantrekkelijke vrouw. Mastuberen hoort nu eenmaal bij het puberen op weg naar volwassen worden.