Nee, niet bij een groot percentage.
Er is geen onderzoek naar gedaan.
Het valt onder de groep parafilie, de verzamelnaam van een groep seksuele gedragingen of fantasieën die over het algemeen als afwijkend van de heersende normen worden beschouwd.

Dat betekent bovendien dat heel veel mensen die dat hebben (er zullen ook vrouwen zijn) dat niet bekend zullen maken.
En waarom ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist! En omdat het afwijkt is het per definitie geen heel grote groep, anders was het wel de norm...
Een bekende Nederlandse schrijfster stelt dat veel vrouwen een voetenfetish hebben vanwaar naaldhakken lijken te komen.
Mannen hebben dat veel minder maar kunnen de lange slanke gespierde benen die door naaldhakken geaccentueerd worden , doorgaans wel waarderen (denk maar aan de sarista reclame).
Bij mannen zou je dan van een benenfetish kunnen spreken maar dat is net zo zinloos als een borstenfetish waar welhaast iedere man mee behept is.