Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Theorie: minder dan 0,03% wordt zwanger
Praktijk: 0,03-0,6% wordt zwanger

dit is de betrouwbaarheid
zie meer info in de link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eigenlijk betrouwbaarder dan de pil die je moet slikken. Een prikpil kan je iedere 3 maanden toegediend krijgen. Een orale pil moet je iedere dag innemen en kan je gemakkelijk vergeten. Qua bescherming op zwangerschap is de werking gelijk, mits je je tabletten ook iedere dag inneemt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als anticonceptiemiddel wel, als waakhond niet.

Dat klinkt erg flauw, maar bedenk goed dat bijvoorbeeld condooms ook beschermen tegen SOA's, maar de prikpil dus niet. Bedenk dus wat je verstaat onder betrouwbaarheid.

Overigens is de betrouwbaarheid als anticonceptiemiddel nooit 100%, maar in de praktijk heb je nagenoeg geen zwangerschappen (3 op de 10.000 vrouwen die de prikpil gebruiken ongeveer).
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De prikpil is zeker erg betrouwbaar, ook in vergelijking met andere middelen. De bijwerkingen zijn echter heel zwaar, je bent er niet zomaar vanaf als je teveel last hebt van de bijwerkingen, en mocht je op een gegeven moment toch een kinderwens krijgen, duurt het heel lang voor je je normale cyclus terug hebt. Geen aanrader dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de feiten en onderzoeken wel, maar niet altijd. Het levende resultaat daarvan ligt momenteel bij mijn vriendin in haar bedje..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel betrouwbaar ik zelf heb hem 4 jaar gebruikt.in de eerste jaar menstrueer je nogaal maar loop de jaren neemt het af.Ik ben nu een jaar vanaf en mijn cyclus is al begonnen.maar het kan ook per mens verschillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding