Hoe kan een buitenlandse in afwachting van ind eu-toetsing anticonceptiepillen krijgen?

Hoe kan een buitenlandse in afwachting van ind eu-toetsing ( nog 5 maanden) zonder ziekenfondsverzekering toch aan anticonceptiepillen komen?
Bv "yasmin"

Graag uw reactie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bijvoorbeeld via internet:

De pil kun je op verschillende manier krijgen. Op deze website (de-pil.com) bieden wij een overzicht van (zo goed als) alle bestaande anticonceptiepillen. Naast de informatie die je vind over de pil kun je de meeste ook direct online bestellen.

Een andere manier is om het wel via jouw, van iemand die bevriend is ofzo, huisarts en apotheek te laten verlopen. Nadat je bij de huisarts bent geweest en een recept voor de pil hebt gekregen, kun je bij de apotheek jouw anticonceptiepil ophalen.
Ik denk dat de meeste huisartsen hier niet moeilijk over doen.

Je moet hem toch zelf betalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je geen huisarts vindt die dat wil doen of
wanneer je voor een piladvies liever niet naar je huisarts gaat, kun je een afspraak maken bij een Centrum voor Seksualiteit (voormalige Rutgers Stichting).
Zie voor adressen ook
http://www.seksualiteit.nl/
Voor zo�n consult betaal je een eigen bijdrage.

Voor iemand jonger dan 24 jaar, kun je gratis een Sense spreekuur bezoeken van de plaatselijke GGD. Kijk voor meer informatie op
http://www.sense.info/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via internet worden veel nepmedicijnen aangeboden en zelf zou ik om die reden nooit maar dan ook nooit medicijnen via internet aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik ook niet doen.
Maar ik geef vier mogelijkheden.
Mogen ze zelf kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook betrouwbare webshops/ online apotheken. Het hangt er echt vanaf waar je besteld. Uiteraard is het aan jezelf om je goed te informeren en wel/niet het risico te nemen online. Er is een tijdje geleden uitgelekt dat in Nederlandse winkels en supermarkten ook namaakproducten worden verkocht. Zo waren er neppe Allstarschoenen in de V&D en werd er namaak-kaas verkocht in de Albert Heijn. Je hebt dus nooit garantie.

Andere antwoorden (1)

Sommige (online) drogisterijen verkopen tegenwoordig ook anticonceptiepillen. Het hangt soms echter af van de regio waar je woont of ze het wel/niet verkopen. Vaak achter de toonbank.

Het is raadzaam dat ze zichzelf goed laat voorlichten door de verkoopster en de bijsluiter van het middel goed doorneemt, mits mogelijk (taalbarriére). Indien dit niet mogelijk is zou ik haar adviseren in een voor haar begrijpelijke taal informatie op te zoeken over het gebruik van anticoptiepillen.