Ik wil graag stoppen met de pil, zonder de intentie om zwanger te willen worden. Bestaat de kans dat ik zwanger raak?

Ik ben niet van plan na het stoppen seks te hebben. De laatste keer dat ik seks heb gehad is zondag 14 oktober. En ik heb nog 8 pillen te gaan tot de stopweek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Amadea
11 jaar geleden
Wat denk je nou zelf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is natuurlijk of zaad 6 dagen of meer kan overleven en je direct vruchtbaar bent op de dag van stoppen.
Amadea
11 jaar geleden
Als die kans er niét was, LadyKrulletje, dan zou het toch ook geen nut hebben om de pil te slikken?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te veel info wanneer jij sex hebt gehad... Maar lees de bijsluiter. Bel de dokter. Of de sex-hotlijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sjiesus. Een plus voor de eerste reactie, als het kon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste vraagsteller. Als je geen pil meer wilt slikken zijn er andere methoden van anticonceptie. Ga naar je huisarts en bespreek dit.

Antwoorden (6)

Nou zolang je geen seks hebt niet nee. Indien je het toch van plan bent gebruik gewoon een condoom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vanaf nu geen sex meer hebt en de zorgt dat er geen zaad bij je vagina in de buurt komt kan je niet zwanger worden.
11 jaar geleden
Als jij nu stopt dan kan dat maar het veiligste is het om die 8 pillen even af te maken.

Daarna is het mij onduidelijk maar zolang je geen seks hebt kun je niet zwanger worden en is die kans nul.

Als je wel regelmatig seks hebt en je gebruikt geen voorbehoedsmiddelen en je bent tussen de 16 en de 40 heb je elke maand 15% kans om zwanger te raken wat minder wordt na je 35ste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 15% is wel afhankelijk van zeer veel dingen,
met een stukje rubber om is de kans veeel lager. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom staat er toch ook 'zonder voorbehoedsmiddelen'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik las het als "geen pil".
maar als ik dan toch een het zeuren ben:
1x per jaar met kerst is ook regelmatig. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, nu ben je aan het zeuren ;-)
verstandig is je strip af te maken, en daarna goed na te denken over een andere vorm van anticonceptie.
vergeet het bestaan van de morning-after pil niet!

Toegevoegd na 1 minuut:
als je de strip afmaakt is er geen kans op dat je zwanger wordt van 14 oktober jl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als sperma niet in de vagina terecht komt, dan heeft het een levensduur van ongeveer 5 minuten. Het is echter wel degelijk mogelijk dat zwangerschap ontstaat doordat sperma indirect in de vagina terechtkomt, bijvoorbeeld door een vrouw met een vinger te bevredigen waar nog sperma aan kleeft, of door anale seks waarbij het sperma uit de anus in de vagina loopt. Het is daarom zaak om, wanneer zwangerschap niet gewenst is, ook indirect contact van de vagina met sperma te vermijden.

Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder. Er zijn echter uitzonderingen bekend van zaadcellen die na vier tot vijf dagen nog in leven waren. Factoren als stress, alcoholgebruik en roken hebben invloed op de levensduur van sperma.
Bronnen:
11 jaar geleden
Ja, natuurlijk bestaat de kans dat je zwanger raakt, mits je vruchtbaar bent. Ook als je de pil gebruikt is die kans er, hoewel deze kans nihil is. De beste manier om zwangerschap uit te sluiten, is door geen geslachtsgemeenschap te hebben en door uit de buurt van sperma te blijven. In elk ander geval kan je vroeg of laat een keer zwanger raken, pil of geen pil.