Misschien denk ik wel verkeerd ,maar waarom denken mannen aleen maar aan 2 dingen vrouwen en sex?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het is niet waar dat mannen vaker aan seks denken dan
vrouwen. Sociale, culturele en religieuze factoren zorgen ervoor dat mannen op dit vlak meer vrijheid hebben dan vrouwen. Bovendien is het hierdoor ook gemakkelijker om als man toe te geven dat je vaak aan seks denkt. Dit terwijl het vrouwelijke deel van de bevolking tenminste net zoveel over seks zou fantaseren.

Het heeft alles te maken met de voortplanting. De man volgt zijn instinct, en om zo 'efficiënt' mogelijk te werk te gaan, ziet hij in iedere vrouw die hij tegenkomt (oké, niet letterlijk iedere vrouw dan... Er zijn grenzen aan het voortplantingsinstinct) een potentiële partner. Vandaar die erotische fantasieën. Om hem scherp te houden, zullen we maar zeggen.

De mannelijke psyche is heel gevoelig voor bepaalde visuele prikkels en reageert instinctief als hij op die manier gestimuleerd wordt (rondingen, benen, ogen etc...). Als we hieraan toevoegen dat we vandaag de dag werkelijk worden overstelpt met reclame-uitingen die op sluikse wijze inspelen op deze visuele gevoeligheid (ontblote modellen die reclame maken voor een product, auto's met welvingen waar marilyn jaloers op zo zijn geweest, om maar een paar voorbeelden te geven)... Dan verbaast het ons dat al deze dagelijkse fantasietjes niet verworden tot één grote, erotische fantasie die ons ons hele leven bij blijft (voor sommigen is dat misschien wel het geval...).

Erotische fantasieën werken als uitlaatklep voor de mannelijke libido zodat mannen in staan zijn om (voor zover mogelijk) op een correcte, civiele en maatschappelijk aanvaarde manier deel te nemen aan het sociale leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat is niet zo..!
Je denkt dus verkeerd.
Mannen denken niet alleen maar 2 dingen..

Toegevoegd na 40 seconden:
{aan}

Toegevoegd na 4 minuten:
Zeker niet.!!
Er zijn genoeg dingen waar je aan moet denken.
Bv aan ze werk
Aan ze vrouw
Aan ze kinderen
Aan ze vrienden..
Huur
Gas
Elektrischteit.
Moet ik nog noemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Jawel, ga maar even door!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor jou zeker niet!
Leef jij nog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ja ... het leven zit vol problemen. Maar als "jullie" zouden kunnen zouden jullie het liefst NIET aan die "andere dingen" denken.
Voor het geval je boos wordt om deze reactie ..... het is maar een grapje, hoor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik als vrouw zou ook liever niet aan al die andere dingen willen denken... alleen aan sex denken is ook goed :-)
maar ja, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar helaas eerst even werken, boodschappen doen, huishouden, kinderen naar bed en dan bekaf .... nog even sex hebben lekker, +jes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, ha, Cindy. Je krijgt er van die slappe benen van (ik tenminste). Nou ja, niet van het denken, van het doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex komt pas als alles geregeld is.! En dan genieten Toch mensuh?
Bij mij staat sex altijd als laatst plan.
?Waarom
Dat Is toch bij elk ding zo iets wat lekker bewaren ze toch voor het laatste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liever als eerste plan, voor je alle belangrijke dingen doet én als laatste als alles gedaan is ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Babyfaced: Daar kan ik me wel in vinden.
@ Cindy .... Jij hebt ook gelijk: waarom 1x genieten als het 2x kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 x achtermekaar is ook een optie.
Niet 1 x inde ochtend
1 x inde middag
1 x inde nacht.
Dat wordt beetje lastig.
Wat mij betreft dan.
Liever 1 x goed. Dan in stukjes.
Wat heeft een vrouw deraan dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha ... drie keer per dag is inderdaad wat te veel van het goede. Kan best hoor, en de vrouw kan daar ook best 3 x van genieten, maar dan vrees ik dat het huishouden wat gaat versloffen. Ik spreek alleen voor mezelf. Dat moge duidelijk zijn.
Ja, je denkt verkeerd...

Je scheert tegelijkertijd alle mannen over een kam en dan ook nog eens met een verkeerd vooroordeel. JA, er zijn mannen die héél veel aan sex en vrouwen denken en net zo veel mannen die daar een stuk minder aan denken.
En ja, er zijn vrouwen die veel aan mannen (of vrouwen) en sex denken en net zoveel vrouwen die dat in wat mindere mate doen. Daarbij komt ook nog eens dat mannen én vrouwen nooit alleen maar aan 2 dingen denken. De mens denkt aan véle, ontelbaar veel dingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +
Er zullen mannen en vrouwen zijn die daar regelmatig aan denken...maar niet allemaal.Als men dat doet ben je een liefhebber ,daar is niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK DENK OOK AAN OUTO,S HOOR HAHAHAHA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie je wel +
Je brengt je vraag als dat je stelling een feit is.,

Dus klopt je vraag niet.

Tussen de sex door denk ik namelijk ook nog wel eens aan eten en voetbal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, er zijn mannen die ook aan voetbal, poolen, darten en auto's denken.
Ze hebben dus wel degelijk een breed en interessant interesse-gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Als ze maar aan 2 dingen denken dan:

komen ze altijd te laat of niet meer op hun werk
vergeten ze de kinderen
hebben ze geen sociaal leven
doen ze niets meer thuis
en als ze zo vreselijk veel sex hebben gehad liggen ze pampus op de bank.

Mannen denken natuurlijk aan vrouwen en sex, van nature zijn ze tenslotte jagers en wij vrouwen zijn de pauwen.

Als mannen stress hebben gehad is het heerlijk om met een vrouw sex te hebben als ontlading, lekker ontspannen en kunnen er weer goed tegenaan. Dit geldt net zo goed voor vrouwen.

Kan me wel voorstellen dat mannen ook graag sex in de vakantie hebben, want alles valt dan weg, en moeten ze even niets meer, en de warmte en kou zal natuurlijk ook mee spelen.

Maar vrouwen die wat ouder worden hebben last van de overgang waardoor ook de hormonen minder kunnen worden en daardoor minder behoefte hebben aan sex, dit hoeft niet.

Maar het valt meer op als jezelf minder behoeftes hebt en je man wel, als je man er dan over begint van nou ik heb toch best wel behoeftes kan de vrouw prikkelbaar worden want deze heeft op dat moment echt geen zin. En wordt er vaak gezegd jij kan ook maar aan 1 ding denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gesproken! +1
Hoe weet jij dan nu, ben jij ook man dan?

Maar het klopt wel, dit zijn de zaken die het vaakst in een man voorbij komen gedurende een doordeweekse dag...

En soms kan zet zelfs zo zijn dat ze niet aan vrouwen denken, maar alleen aan sex... dat is de propagatiedrift... Maar vrouwen snappen daar toch nix van... Die hebben een zorgdrift...

Natuurlijk is dit gekarikaturiseerd en gechargeerd, maar vaak klopt het helaas wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi woord "karikaturiseren". Er kunnen jaren voorbij gaan dat je het niet leest, en dan opeens staat het er en vind je het mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nu een lekkere geadhociseerde opmerking...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, dit woord is toch een stuk minder. Sterker nog, het bestaat niet eens (voorzover ik kan nagaan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karikaturen zijn de discrepantie van de werkelijkheid
Ik ben een man:
1. ik denk niet aan vrouwen
2. ik denk niet de hele dag aan sex, maar het speelt een rol
3. ik denk aan vele, vele andere zaken, die niet eens materieel zijn.

De uitzondering bevestigt de regel niet, maar ontkracht hem.

Je denkt dus verkeerd, q.e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen man, maar ik denk dat het gewoon een algemeen idee is. Natuurlijk denken mannen wel aan andere dingen. Daarnaast denken vrouwen toch ook aan mannen en sex?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappige vraag, en ook zo erg vooroordelend.
Mannen denken *in het algemeen* meer aan seks dan vrouwen. Er zijn echter genoeg mannen die niks met seks hebben of juist aan mannen denken als ze aan seks denken en bij vrouwen helemaal niet aan seks denken (ja, die noemen we homo's). Er zijn ook vrouwen die meer aan seks denken dat het grootste deel van de mannen.
Iedereen is anders en gelukkig kunnen mannen (en vrouwen) hun hoofd heel vaak van seks afhouden, zodat ook alle andere, zeer belangrijke, zaken in het leven even aandacht krijgen.
Kan me niet voorstellen dat al die ministers en andere tweede kamer leden heel de dag daar aan seks lopen denken. Dan zouden we toch echt in een ander soort land leven.... ;-)

Toegevoegd na 48 seconden:
Dus kort gezegd: Jij denkt verkeerd, of bent een man tegen gekomen die een seks-obsessie of -verslaving heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wat kort door de bocht,maar ergens zit er wel een kern van waarheid in.
Dat heeft te maken met de voortplanting van de mensheid.
Aangezien een vrouw niet altijd zin heeft,moeten de mannen wel altijd zin hebben omdat dan op het moment dat de vrouw wel zin heeft (zich wil voortplanten)er klaar voor zijn.
Zo niet dan was de mensheid allang uitgestorven.
Kijk maar naar de Panda's die bijna uitgestorven zijn omdat de mannetjes weinig interesse tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze denken aan twee dingen omdat het één niet zonder het ander kan