Toen ik 17 was had ik seks gehad met iemand van 13. Geen binnentreding van het lichaam. Valt dit nu onder verkrachting, pedofilie of aanranding?

Het was niet tegen zijn wil in, gedwongen of misleidend...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Het is geen van drieën: verkrachting, pedofilie of aanranding.

Het is gewoon een seksuele ervaring geweest van twee jongeren, niets vreemds of illegaals aan.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen verkrachting, pedofilie of aanranding maar het kan wel strafbaar zijn:

Kinderen tot 12 jaar zijn voor de wet altijd beschermd. Het is verboden om seks te hebben met iemand beneden deze leeftijd. Tussen de 12 en 16 jaar ligt dat wat anders. Als er seks plaatsvindt met iemand die ouder is, dan kunnen de ouders daarvan aangifte doen. Het betrokken meisje moet dan ook worden gehoord door de politie en uiteindelijk zal een rechter uitmaken of het strafbaar is wat er is gebeurd. Dat is afhankelijk van de situatie. Als een meisje van 15 seks heeft met haar vriendje van 16 zal dat geen probleem zijn. Is die persoon bijvoorbeeld 30, dan kan het wel een probleem worden. Vanaf 16 jaar is het niet verboden om seks te hebben (op vrijwillige basis natuurlijk).

http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?779
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke consequenties staan daar op bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt er aan, vaak loopt het dus goed af en zal de rechter geen straf opleggen, zeker niet in jouw geval zolang de 13 jarige niet liegt en de ouders het geen probleem vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor straffen zouden dat kunnen zijn?