Is bdsm een behoefte die je kan onderdrukken of is het iets waar je toch elke keer weer naar op zoek gaat omdat die drang te groot is?

Ik ben er achter gekomen dat mijn man waar ik samen een dochter mee heb, een afspraak had staan voor een bdsm meesteres. Voordat wij een relatie kregen(8 jaar geleden) heeft hij al eens een bdsm sessie ondergaan, hier heb ik nooit van geweten. Ik heb hem nu "betrapt"op deze afspraak en hij zegt dat hij fout zit en dit niet wil en echt voor zijn gezin wil gaan. Maar in hoeverre is dit een verkeerde keuze van hem geweest,want is het niet een bepaalde drang die misschien toch altijd weer de kop op komt steken? De bdsm wereld is voor mij absoluut een ver van mijn bedshow, niet mijn ding en zal dat ook nooit worden. De enige versie om samen verder te kunnen gaan is dat hij 100% eerlijk is en zich niet meer in die praktijken begeeft, maar is dat reëel? Wie heeft hier ervaring mee ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou me meer zorgen maken om het gegeven dat hij dat 'buiten jou om' wil beleven, en dus vreemd wil gaan, dan om het gegeven bdsm op zich. Iedereen heeft wel ergens in een duister hoekje fantasieën zitten, die voor de partner misschien niet of nauwelijks acceptabel zijn. Maar om dan maar een afspraak met een complete buitenstaander te maken, zonder eerst te onderzoeken wat er binnen de relatie mogelijk is, zou ik als verraad beschouwen. Of heeft hij wel geprobeerd jou er bij te betrekken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp je wel dat bdsm eigenlijk helemaal niets met sex te maken heeft. Het is een sessie waarbij de onderdanige, al zijn controle op moet geven. En dit is een emotioneel zwaar proces. Blijkbaar heeft jou man daar behoefde aan. Even zich kunnen verplaatsen in een wereld waar hij niet de kostwinner is, en waar er geen verantwoordelijkheid op zijn schouders drukt. Waar hij moet volgen ipv van leiden. Tis een beetje egoistisch van je, om hem dat te ontzeggen. Jij gaat toch ook bv naar de masseur om te ontspannen??
Nee je kan beter afspraken hierover maken met hem. Je kan bv stellen dat er geen sexuele handelingen mogen plaats vinden. En als hij behoefde heeft aan een sexuele ontlading dat hij dat thuis doet.
Misschien. Samen praten met de meesteres. Want zij zal alle grenzen altijd bewaken. ( het gaat haar ook niet om de sex)
Praat er eens echt met hem over en probeer een oplossing te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had Mobie graag een + gegeven, maar dat kan niet op een reactie!

Het beste antwoord

Mogelijk is nog het meest vervelende dat hij het niet eerder heeft verteld...
Aan de andere kant zal dat zijn omdat hij zich ervoor schaamt en bang is jou daardoor kwijt te raken.
Maar dat hij het tijdelijk kan onderdrukken heeft hij wel laten zien, dat het een blijvende behoefte is, blijkt nu ook.

Het hangt in deze allemaal van jou af.
Je kan hem niet veranderen.
Als je werkelijk van deze man houdt is het aan te raden om je eerst eens in de bdsm te verdiepen. Gewoon, zodat je weet (theoretisch in ieder geval) waar het nou eigenlijk om gaat.

Wat voor mij persoonlijk heel belangrijk is om er geen naar gevoel bij te krijgen, is dat het door beide volwassenen als vervullend wordt ervaren. Er worden duidelijke afspraken gemaakt en als het goed is niet over iemands grenzen heengegaan. Er wordt dus, om kort te gaan, niemand misbruikt en men behandelt elkaar met respect ook al mag dat voor de buitenwereld anders overkomen.

Dan zijn er enorm verschillende gradaties in dit spel.
Ook al een bedspel met slechts een blinddoek over de ogen zou theoretisch onder bdsm kunnen vallen. Het kan belangrijk voor je zijn om te weten hoever je man erin gaat als het voor hem bevredigend is.

Vandaaruit kan je kijken of het
a. misschien voor jou mogelijk is er een klein beetje in mee te gaan en te zien hoe het voor jou uitwerkt?
b. onderzoeken of er een andere manier van seksuele beleving is die voor jullie beiden aantrekkelijk is. Bijvoorbeeld Tantra.
c. er niets mee te maken willen hebben zelf, maar met je man duidelijke afspraken maken wat wel en wat niet en hoe vaak?
d. er achter komen dat dit zo ver buiten jouw gevoel van een goede relatie ligt dat het niet kan samengaan en dat aangeven.

Bij d. kan jouw man mogelijk beloven dat hij voor jullie relatie kiest en het bdsm laat voor wat het is.
Je moet er rekening mee houden dat hij daar niet gelukkig mee is. Als bij hem de behoefte in wezen groot is, wordt het leven voor hem een strijd.

***De enige versie om samen verder te kunnen gaan is dat hij 100% eerlijk is en zich niet meer in die praktijken begeeft, maar is dat reëel? ***
Nee, dat is niet reeel, dat is tegenstrijdig.
Hij is NU 100% eerlijk, zó is hij.
Hij is dus heel lang niet 100% eerlijk gewéést.

Hij is dus anders als je dacht en dat is een shock.
Het gaat om de vraag of je, na verloop van tijd, ja kan zeggen tegen dat stukje van je man wat je nog niet kende.

Sterkte allebei.
En geluk!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties, top dat jullie mee wilden helpen om mijn eigen gedachtens helder te krijgen. Het laatste antwoord kan ik het meeste mee, heel hartelijk dank daarvoor !!!

Andere antwoorden (3)

De Engelstalige Wikipedia stelt: 'The wish to remove BDSM preferences is another possible reason for psychological problems since it is not possible in most cases.' Er staat echter geen bronvermelding bij.

Onderdrukken zal vast wel mogelijk zijn, maar ik vraag me af of jullie daar gelukkiger van worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mens is een vreemd wezen met ondoorgrondelijke wensen. Dat je een eerlijke relatie verwacht begrijp ik. Maar dit soort gevoelens onderdrukken is zeer moeilijk zo niet onmogelijk. Wat dacht je van de optie de andere kant op. Geef hem de ruimte iets te doen met zijn bdsm gevoelens, als dat open en eerlijk gebeurd is dat toch geen vreemd gaan? Accepteer dat hij wensen heeft die jij niet kan vervullen en maak daar goede afspraken over.

Groetjes van een medewerker van een groothandel in bdsm speelgoed en fetish kleding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit onwetendheid en (valse) schaamte heb ik de bdsm jarenlang proberen te onderdrukken, vanaf mijn pubertijd tot aan mijn 49e ....
daar wordt je als masochist, niet gelukkig van, idd.

probeer het te accepteren en maak er iets moois van, want hoogstwaarschijnlijk heb jij geen idee waar het echt over gaat, verdiep je er eens echt in, het is niet zo als de vele filmpjes je willen doen geloven.
het is zo veel meer