Ik moet altijd heel nodig plassen na de seks, hoe kan dit?

Ik heb geen last van blaasontstekingen e.d. ik ben daarvoor ookal naar de dokter geweest dus dat is het niet. Maar na de seks moet ik gewoon heel nodig plassen. OH ja we gebruiken een condoom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben jij MAN
of ben jij VROW??? Vul a.u.b. je profiel verder in als je goede antwoorden
wilt krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor vrouwen is het juist goed om te plassen na de seks, om evt. bacteriën (die blaasontsteking zouden kunnen veroorzaken) te laten verdwijnen, dus op zich is het wel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is normaal, om je geslachtsdeel te reinigen eventjes spoelen met wat ontsmettende urine. 100% menselijk.

Antwoorden (2)

Je bent daar niet de enige man in de meeste mannen hebben dat. Door dat je klaar komt komt er spanning op je prostaat en blaas te staan waardoor je moet plassen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet jij dat Sumoo een man is?????
ronron1212
11 jaar geleden
ja dat is een goede vraag momopoyole
Het condoom is her niet van belang, evenmin als het feit van welk geslacht je bent. Moeten plassen na de sex - en vooral na een orgasme - is heel normaal.

Het is een inspanning, waarbij allerlei hormonen vrij komen, vaak ook een warme activiteit, en je bent er even mee bezig. Allemaal aanleidingen voor je lichaam om het sein "plassen" te geven : door de bewegingen in de onderbuik en de DRUK van buitenaf op de onderbuik (bij bepaalde standjes) wordt ook je blaas geprikkeld, de afvalstoffen van de hormonen moeten weer worden afgevoerd, je lichaam is actief en maakt dus meer afvalstoffen vrij dan in rust door het 'calorieën verbranden", en je bent even afgeleid, waardoor je pas na afloop het sein "plassen !" goed doorkrijgt.

Eigenlijk zou het pas raar zijn als je meteen na de sex in slaap kunt vallen ZONDER eerst even te plassen ; dan moet je er geheid de volgende morgen héél vroeg uit. Maar ook die mensen zijn er , hoor.

In elk geval is het geen aandoening, afwijking, probleem of afwijking.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Ik heb bij je antwoord in tegenstelling tot bovenstaand antwoord overigens primair aangenomen dat je een vrouw bent, maar voor mannen geldt in grote lijnen hetzelfde ; zie mijn eerste zin : geslacht niet relevant).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Ik denk dat het bij vrouwen vaker voorkomt, dat erge plassen, dan bij mannen.
Maar of Sumoo man of vrouw is blijkt weer nergens uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrouw denk ik, er wordt gepraat over een blaasontsteking en over We gebruiken een condoom en niet IK gebruik een condoom.
Dus.............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat het een manier was om je te beschermen tegen blaasontsteking, omdat je dat als vrouw vrij makkelijk krijgt.