wel aan pil maar tijd geen zaadlozing in lichaam gehad, minder beschermd?

hoihoi

als je een hele tijd (jaar/jaren) terwijl je netjes aan de pil bent, geen zaadlozingen hebt gehad in je lichaam (met condoom) en je doet dat dan ineens zonder dus bv meerdere zaadlozingen op een nacht, heb je dan meer kans op zwangerschap omdat je lichaam het dan ineens weer binnenkrijgt zeg maar?
of maakt dit helemaal niets uit?
lijkt me dat de pil dan ineens 'meer' moet doen of is dit een gekke beredenering?

bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

De pil heeft niks met zaak te maken dus het maakt niet uit als je een keer een onveilige wilde nacht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt wel degelijk wat uit, een pil beschermt niet voor de volle 100%. Wel iets van boven de 98% zelfs, maar voor alle zekerheid kan je een morning after pil nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat heeft met de bescherming te maken, niet dat zaad daar invloed op heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je de pil op de juiste manier hebt gebruikt, is er geen reden om een MAP te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een MAP?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morning after pill = map. 98% dan zou je elke 50 keer dat je seks hebt met zaadlozing en pil, een keer zwanger moeten raken
Geen angst.
Pil blijft gewoon effectief.
Al doe je het pas na 20 jaar weer een keer, zo lang je maar de pil braaf slikt is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks aan de hand....
behalve de kans op een SOA!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach kleinigheidje houd je ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook wel verstandig om met iemand waar je geen vaste relatie mee hebt een condoom te gebruiken.
Don't worry. De anti conceptie pil doet het volgende met je lichaam:

De anticonceptiepil blokkeert de ovulatie en maakt daarnaast ook de baarmoeder minder geschikt voor de ontvangst van een embryo als er toch een bevruchting plaatsvindt. Verder maakt de pil het slijm van de cervix dikker, waardoor het sperma de eicel moeilijker kan bereiken. Inmiddels bestaan er veel varianten op de pil, zoals de prikpil den de tweefasenpil; op de strip waar de pil in zit, wordt aangegeven wanneer je de pil moet nemen, zodat je dit niet kunt vergeten.

Dat staat dus helemaal los van sperma die eventueel binnenkomt. Het is dus niet zo dat de pil reageert op de zaadcellen. Er veranderen een aantal zaken in je baarmoeder waardoor geen bevruchting plaats kan vinden, mits je natuurlijk altijd de pil op juiste moment slikt en niet vergeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, was blijkbaar bezig met mijn antwoord toen jij de jouwe al plaatste. Antwoorden komen op hetzelfde neer;)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hah nou ook een plusje voor jou dan:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed uitgelegt! + van mij!
De pil heeft als werking:
- dat het de eierstokken als het ware laat 'slapen', dit betekent dat er geen eitjes rijpen wanneer je de pil (op de juiste manier) gebruikt
- laat het baarmoederslijmvlies dunner worden, zodat een eventueel bevruchte eicel moeilijk kan innestelen
- het baarmoederhalsslijmvlies wordt dikker en taaier, zodat de zaadcellen veel meer moeite moeten doen om de baarmoeder in te komen.

Deze werking is dus continu, wanneer je niet gestopt bent met de pil.
Als je dit weet, weet je ook dat het 'opeens zaad in je lichaam hebben' geen invloed heeft op de pil. De pil heeft bovenstaande werking en is niet gevoelig voor zaad ofzo. Wel moet je oppassen met antibioticakuurtjes ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de pil heeft gewoon een bepaalde werking. Zie de andere antwoorden. En die werking vinden wij prettig, en benoemen die daarom als 'bescherming'. (Het is dus feitelijk onjuist om te zeggen dat de pil beschermt.)
Het is dus ook niet zo, dat de pil harder gaat werken als er meer zaad binnenkomt. De pil doet wat hij doet, meer niet.

Je bent ietsjes minder beschermd tegen zwangerschap. Daar staat tegenover, dat je immuunsysteem sterker wordt door het ontvangen zaad. Plus dat de geslachtsgemeenschap heel gezond is voor je hele lichaam en je geest.