Hoe vaak moet je sex hebben voor dat de pil niet meer werkt?

Zo onzeker als maar zijn kan maar ik wil nog geen kinderen

Toegevoegd na 1 dag:
Het gaat dus om Wel,
Weet ik veel hoe veel keer het is,daarom vraag ik het ook!
Heb je wel is gezien wat voor bijsluiter erbij zit!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Amadea
11 jaar geleden
Wat zou er ervan vinden om eens de bijsluiter te lezen. Weet jij wel wat je slikt, als je zo'n vraag stelt?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappige vraag.
Iedere pil geeft recht op 10 keer sex.
Laten we zeggen 25 pillen per strip.
Mag je ieder maand 250 keer.
Lijkt je dat genoeg?
Ritsuka
11 jaar geleden
Haha momo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat advies had met vier letters gekund gewooneengast ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommigen gaan daarom "Double Dutch", een term die gebruikt wordt voor de combinatie van de Pil en 'n condoom. Dubbele bescherming.
burgos
11 jaar geleden
Je kan sexen tot je een ons weegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A)ben ik een meid
B)vind ik sommige reacties echt belachelijk,ik stel toch gewoon een vraag
C )toch bedankt voor sommige antwoorden
Amadea
11 jaar geleden
Wacht maar tot jij volwassen bent en gewoon weet wat de pil doet, EvaF. Dan zul je begrijpen waarom er zo gereageerd is...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amandea waar slaat het op om zo'n antwoord te geven?
Amadea
11 jaar geleden
A) dit is geen antwoord
B) jij bent dus echt nog te jong om het te kunnen begrijpen
C) het heeft geen zin om nog verder te reageren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
B) slaat nergens op(ben 21 en niet debiel!!)
C ) het is een vragensite
en het is duidelijke vraag anders was hij al verwijderd
Ritsuka
11 jaar geleden
Lieve schat, doe rustig. Mensen proberen je alleen maar te helpen hier. Door de vraagstelling komt de zin een beetje ongelukkig over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A. Pil niet innemen: kans op zwangerschap
B. Pil vergeten: Kans op zwangerschap. Zie antwoord A.
C. Slik je hem net kan voorvocht al voldoende zijn. Kans op
zwangeschap dus.
D. Neem je hem trouw in zou hij moeten werken: Geen
zwangerschap.
C. Zo als vaker genoemd... Condoom erbij bij twijfel.
D. Niet overgeven. Pil is dan niet betrouwbaar meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
D is ook geen 100%....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de vraag lees, krijg ik de indruk dat vraagstelster denkt dat er een soort metertje in je buik zit dat bijhoudt hoe vaak je het doet met je vriendje. Als je het te vaak doet, word je zwanger.
Dat klinkt alsof je je schuldig voelt dat je aan seks doet. En ik zou ook vooral de bijsluiter van de Pil eens goed lezen. Deze vraag is echt te grappig.
Amadea
11 jaar geleden
Ik ben de vraaggeschiedenis van deze stelster nagegaan en constateer dat ze al minstens 14 maanden de pil slikt, maar zich dus nog nooit verdiept heeft in hoe die werkt. Als je zo onzeker erover bent zou ik als ik haar was toch éérst grondig alles erover lezen en vragen aan de huisarts stellen zodat je weet waar je aan begint...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amandea,luister is goed ik weet niet waar het bij jou mis is gegaan maar een erg lekkere sympathieke schrijfwijze en woordformulering ontbreekt aan alle kanten bij jou.
Ik stel een doodnormale vraag.
Ik ben jarenlang getreiterd en dat heeft me zelfvertrouwen om zeep geholpen .
Daarnaast heb ik nooit biologieles gehad omdat wij de docenten eerder les gaven ja!
en naar me ouders ga ik niet toe want daar ben ik te verlegen voor!
Dus god mag weten wat jou dwars zit maar erg aardig ben je niet zo!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea zit hier toch niet om aardig te zijn maar om antwoord te geven op vragen. En als je graag uitleg wil over de werking van de pil, kun je ook naar de huisarts gaan of bij de apotheek navraag doen. Die zijn daar voor. Maar er is dus geen maximum. Als je je pil trouw slikt, kun je helemaal los gaan, met een heel klein kansje op zwangerschap. En dat heeft met jouw zelfvertrouwen niks te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ pelle: Net als wat de rest ook allemaal zeggen. Trouw nemen... Zie antwoorden hieronder. Dus D klopt wel! En daarom typte ik ook: zou hij moeten werken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee, 'zou moeten werken' is echt niet duidelijk genoeg. Er zijn genoeg kinderen door de pil heen gekomen die 'trouw werd geslikt'. Je moet echt zeggen: zelfs al slik je de pil trouw en op het goede tijdstip: een zwangerschap kan altijd. Dat is duidelijker dan 'zou moeten werken'.

Het beste antwoord

Als je de pil trouw slikt kun je oneindig door sexen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij trouw elke dag slikken blijft de pil werken totdat je m niet meer slikt (met uitzondering vd stopweek)
Honderd procent zeker is dit niet, er bestaan zeldzame uitzonderingen, ik ken een vrouw die 2 kinderen heeft gekregen terwijl ze de pil trouw slikte. Had het niet in de gaten dat ze zwanger was, aangezien ze maar een paar kilo was bijgekomen en gewoon de pil slikte. Ze kwam er pas na 8 maanden achter. Kinderen zijn gezond.
Dit gebeurt bijna nooit, dus niet schrikken of nog onzekerder worden.
Bespreek het nog eens met je arts. Deze kan je informatie, wat ook in bijsluiter staat, maar ook je vragen en hopelijk onzekerheid wegnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- slik de pil elke dag rond dezelfde tijd (komt niet zo heel precies, maar niet vergeten)
- geen sex als je last hebt van braken en/of diarree (werking pil is minder)
- geen sex bij antibiotica (vraag advies bij je arts, sommige kuren verminderen werking van de pil)

De pil houd geen rekening met kwantiteit, de werking is dat het de eisprong stopt. In de stopweek ben je dus ook beschermt, zolang je na een week maar weer netjes begint.

Als je helemaal veilig wilt zijn, gebruik dan naast de pil een condoom en zaaddodende pasta, extra veiligheid.
Maar enige manier die 100% beschermd is geen sex hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun je lezen wat je moet doen als je de pil vergeet (staat ook in bijsluiter): http://www.mijnanticonceptie.nl/pil-vergeten
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meest volledige antwoord; +!
Kristal
11 jaar geleden
Hier heeft ze wat aan. +1
Het effect van 'de pil' is, dat zij is een zogenaamde schijnzwangerschap veroorzaakt.

Het ononderbroken gebruik van de pil houdt deze schijnzwangerschap in stand.

Zodra het lichaam 'weet' dat er van zwangerschap sprake is, sluit het zich af voor een 'tweede' bevruchting en aldus heeft de daarna gepleegde geslachtsgemeenschap geen invloed meer.

Wat je via de pil doet is feitelijk het lichaam wijsmaken dat er van zwangerschap sprake zou zijn.

Dus zolang je de pil maar blijft gebruiken, kun je zonder gevolgen zo vaak als je maar wilt geslachtsgemeenschap hebben.

Seks heeft trouwens geen enkele invloed op de werking van de pil.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom is er een stopweek als het lichaam moet denken dat we zwanger zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 'stopweek' is niet noodzakelijk voor het lichaam. Het is een week die wordt gebruikt om de menstruatiecyclus op gang te houden. Echter zonder enig bezwaar kàn de pil zonder onderbreking doorgebruikt worden. Wellicht vindt de vrouw het psychisch wel prettiger als ze het gevoel heeft de natuur haar gang te laten. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat weet ik, ik slik hem ook door maar ik snap nog even niet waarom je lichaam altijd denkt dat je zwanger bent als je toch steeds een week mag stoppen. Wat denkt je lichaam dan? Dat je dus niet zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lichaam 'denkt' niet in de zin zoals je als mens met je hersenen denkt. Er wordt namelijk een toestand gecreëerd waarop het lichaam reageert alsof je lichaam zwanger zou zijn. Op het ogenblik dat je ophoudt die pil te gebruiken, wordt deze toestand opgeheven en volgt de normale lichamelijke procedure. Op dat moment 'denkt' je lichaam dan immers dat je niet zwanger bent en reageert het overeenkomstig..dus d.m.v. menstruatie. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, zoiets dacht ik ook al!
De pil wordt door sex NIET onwerkzaam, ook niet door veel sex.
Als de pil om welke reden niet goed werkt, dan maakt sex dat op zich niet erger, het ontmaskert echter wel dat de
pil dan niet goed werkt (je wordt dan zwanger)
Theoretisch zou je kunnen stellen dat de kans dat je zwanger wordt bij toegenomen sex groter wordt als de pil niet goed werkt maar dan is daar niet de sex de veroorzaker van maar een andere reden.

Bij een goed werkende pil kun je je bij wijze van spreken dood.....n zonder dat de pil slechter gaat werken.

Vergeef mij mijn botte omschrijving.