Waarom wordt de penis na een orgasme weer zo snel kleiner?

in slappe toestand is mijn penis best klein, als deze stijf wordt wordt hij wel iets groter.

Maar ik vraag mij af hoe kan het dat als ik ben klaargekomen mijn penis snel hierna weer in groote afneemt, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.6K

Het beste antwoord

Na het orgasme is 'de daad' gedaan, het deel wat noodzakelijk is voor de voortplanting.
Daarna word de penis weer snel slap, omdat het niet meer nodig is dat hij stijf blijft.

Ja, het is normaal. Als je wilt is het wel mogelijk dat hij langer stijf blijft, dit kun je trainen (precieze details hiervan weet ik niet, maar het kan).

Toegevoegd na 3 minuten:
Gemiddelde lengte in erectie is 14,3 cm volgens Wikipedia.
Wat de lengte in slappe toestand is, is niet relevant. Dan kun je beter een kleinere hebben, hangt minder in de weg ;)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka hartelijk bedankt voor uw antwoord

Andere antwoorden (1)

Is heel normaal, geen reden tot bezorgdheid. De penis moet stijf worden om te kunnen penetreren, dit komt omdat hij dan volgepompt is met bloed. Als hij zijn taak heeft gedaan, mag hij weer terug in de "pisstand", en het bloed vloeit dan ook weer terug. Aangezien het lichaam zo efficiënt mogelijk met haar krachten omgaat, is het niet meer nodig om na het klaarkomen nog in de stijfstand te staan.