Beschermt de morning after pil je ook nog na het innemen tegen zwangerschap ?

Als je zo een pil neemt en daar achter heb je nog sex met condoom maar je vreest toch scheuren door een slecht merk v condooms. ben je dan nog beschermd door de morning after pil van 48u daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Nee, de morning-afterpil heeft geen effect op een eventuele bevruchting die plaats kan vinden door onveilige seks nádat je hem geslikt hebt.

Als je bang bent voor scheurende condooms, moet je een beter merk gebruiken, een dubbele methode (bijvoorbeeld condoom én pil, zoals vooral in Nederland veel gebeurt) of je moet je condoom na gebruik controleren op lekken, zodat je niet elke keer in de stress hoeft te schieten dat hij 'misschien wel' lek kan zijn geweest.

Goede condooms kopen, en vooral van de goede maat, en op de juiste manier gebruiken is het beste advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Héél veel stress kan natuurlijk wel een prima voorbehoedsmiddel zijn ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei ook _kan_ ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Krol, de door Hippo voorgestelde methode is dan ook het meest effectief wanneer hij wordt toegepast door de mán.
Morning afterpil is duidelijk in het Engels de ochtend na pil.

Het is niet erg gezond om die te vaak te slikken. Hou daar rekening mee.

Als je het niet veilig doet door een slechte condoom zou ik niet aan seks beginnen. Je wilt niet weten hoeveel problemen je daar mee kan krijgen.

Zwangerschappen zijn niet het enige waar je je druk over moet maken. Je partner kan ook bijv. HIV hebben of een SOA.

Van sommige SOA's kun je ook onvruchtbaar van worden.

Het is gewoon niet slim om zonder enige weten van dit soort dingen seks te hebben. Zorg er voor dat je goed geinformeerd bent. Zoek desnoods alles op internet op of vraag een vriendin of iemand die je vertrouwd.
Seks is leuk maar kan ook heel gevaarlijk zijn op lichamelijk en emotioneel vlak.

Dit is niet om je bang te praten. Maar als jij goed op de hoogte bent van alles ben jij ook zelfverzekerder in bed en met jouw lichaam. En als jij zelfverzekerder bent geniet je er ook meer van.