Kunnen bepaalde honden/wolven zich seksueel aangetrokken voelen tot mensen? Ik zag laatst een hond die tegen zijn baasje aan het rijden was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Nee Het rijden heeft in deze een andere betekenis!
In mijn bron kun je het hele artikel lezen

Het zogenaamde beenrijden door honden wordt vaak begrepen en de baas vindt het vaak genant als zijn hond dat doet. We hebben dat ongemakkelijke moment allemaal wel een keer als de hond besluit om op een andere hond te rijden of tegen iemand anders zijn been. Dit gedrag wordt meestal afgedaan met wat gegrinnik, of met luchtige opmerkingen of grapjes, terwijl de werkelijke reden waarom de hond dit doet niet bekend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als honden zin hebben maakt het niks uit voor hun waar ze tegenaan rijden.een been ,bezem,kussen,de kat,een konijn....heeft niks met aantrekking te maken.het antwoord is dus nee,ze voelen zich niet seksueel aangetrokken tot mensen,overigens ook niet tot voorgenoemde konijnen,katten,bezems,stofzuigers en wat dies meer zij.honden worden seksueel aangetrokken door soortgenoten,en dat is het.
12 jaar geleden
Vanmorgen toevallig de hondenfluisteraar gekeken. een wolfshond deed dit uit dominantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom rijdt de hond op mensen?

Wanneer honden op mensen rijden, dan verteld de hond dat hij zichzelf hoger in rang ziet dan de persoon. Indien een hond op zijn eigen baas rijdt, moet men dit zien als een teken dat er een gebrek aan evenwicht is tussen de hond en de baas. Een baas moet beschouwd worden als de alfahond, de leider van de roedel. Als een hond zijn eigenaar berijdt, dan is dit een teken dat de hond de baas van zijn roedel wil worden. Dit gebeurt vaak om twee redenen:
De hond heeft een te dominant karakter. Een ferme opvoeding is aan te raden.
De andere reden kan zijn dat de baas niet zijn alfa rol duidelijk heeft gemaakt aan de hond. Honden hunkeren naar leiderschap, het zijn roedeldieren en een spel van ‘volg de leider’ zit diep geworteld in hun psyche. Als de baas zich dan niet gedraagt als de alfa, dan ondervindt de hond hier hinder van. Hij heeft een leider nodig en als hij die niet heeft, dan neemt hij zelf het leiderschap over. Een roedel heeft nu eenmaal een leider nodig, dus als de eigen baas dat niet is, dan doet hij het.
Als uw hond u berijdt, dan geeft hij aan dat hij de baas is en dit moet worden gecorrigeerd.

Andere oorzaken van rijden
Rijden kan ook een symptoom van een heel ander probleem. Het onophoudelijk rijden, in het bijzonder het constant rijden op speelgoed, of “lucht rijden”, de bank en andere willekeurige objecten kan een manifestatie zijn van extreme stress, een obsessieve stoornis of angst. Sommige honden rijden ook op kussens en diverse levenloze objecten als gevolg van irritatie in het genitale gebied. Als uw hond onophoudelijk rijdt, ga dan even naar uw dierenarts om te checken of de hond lichamelijk en geestelijk gezond is.

Jonge pups die rijden is een totaal ander iets. Jonge honden spelen samen om zo de sociale interactie te leren. De meeste pups zullen om de beurt een spel van dominantie spelen en verplaatsen zich daarna in de onderdanige rol. Dit zodat ze samen kunnen leren hoe de socialisatie in een roedel werkt.